فرماندار رفسنجان گفت: نصب علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی در مسیرهای تازه به بهره برداری رسیده و ایجاد سرعتگاه در این محورها برای جلوگیری از حوادث احتمالی از ضروریات است.

به گزارش رفسنجان فردا؛  جلسه شورای ترافیک رفسنجان با حضور مجید فصیحی هرندی فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان رفسنجان در محل فرمانداری برگزار شد.
مجید فصیجی هرندی فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه امسال بودجه ای در جهت رفع نواقص نقاط حادثه خیر در رفسنجان به اداره راهداری اختصاص می یابد اظهار داشت: ادارات شهرستان بخصوص شهرداری در این راستا همکاری نمایند.
وی نسبت به نصب علائم راهنمایی و رانندگی در مسیر راه ها و محورهایی که مورد بهره برداری قرار می گیرند تاکید داشت و افزود: باید علائم راهنمایی و رانندگی در این مسیرها نصب و خط کشی انجام شود و ایجاد سرعتگاه در این محورها برای جلوگیری از حوادث احتمالی از ضروریات است.
فرماندار رفسنجان اجرای استانداردسازی محور و مکان یابی سرعتگاه در مسیر رفسنجان به داوران را ضروری دانست و گفت: استاندارد سازی در روستاهای واقع در این مسیر از جمله اکبرآباد هجری، قائمیه و جعفرآباد، اسلامیه و فردوسیه آزادگان با همکاری دهیاری و راهداری انجام شود.
وی با بیان اینکه برای رفع نقاط حادثه خیز محل دوربرگردان محور عبدالله آباد رفسنجان ۷۰۰ میلیون تومان برای روشنایی و رفع نقاط حادثه خیز این مکان پیش بینی شده است عنوان داشت: مطالبات این پروژه از اداره راهداری و راه و شهرسازی مطالبات انجام شده است همچنین برای زیرسازی و آسفالت این مسیر به طول ۳ کیلومتر رفت و برگشت هم ۴۰۰ میلیون تومان هزینه لازم است.
فصیحی هرندی عملکرد دولت یا بخش خصوصی را در انتخابات موثر دانست و گفت: مردم باید از عملکرد دولت راضی باشند از این طرف هم باید به مردم خدمات ارائه داد و به آنها نشان بدهیم که در کنار آنها به وظایف مان عمل خواهیم کرد.
علی عباسی رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنحان هم در این جلسه با اشاره به اینکه ۸ کیلومتر ابتدای محور رفسنجان به نوق و ۲۴ کیلومتر جاده جوادیه فلاح به بافق بهره برداری شده و این مسیرها زیر بار ترافیک قرار دارند گفت: این مسیرها نیاز به نصب علایم دارد اداره راهداری باید نسبت به نصب علایم راهنمایی و رانندگی و خط کشی اقدام نماید.
وحید پورموسی رئیس پلیس راه رفسنجان هم در این نشست اظهار داشت: محور سرچشمه مهمترین محور در استان کرمان است که بیشترین تلفات جاده ای و تردد در این مسیر صورت می گیرد به طوریکه روزانه ۲۰۰ دستگاه ناوگان مسافربری عمومی و همچنین تردد کارکنان مجتمع مس هم صورت می گیرد در حالیکه این محور بدون دوربین است.
وی در خصوص ایجاد اتاق انتظار و فضایی برای مسافرین شرکت ایلیا سفر شهرستان صحبت کرد و گفت: فضایی باید برای سهولت و راحتی مسافرینی که از رفسنجان به کرمان و بالعکس سفر می کنند ایجاد شود.
رئیس پلیس راه رفسنجان تصریح کرد: در کمربندی های رفسنجان نیاز است برای کاهش تصادفات گاردریل نصب شود.خانه خشتی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا