سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در نشست خبری با اهالی رسانه با تاکید بر اینکه یزد هنوز از استان‌های پاک در زمینه ابتلا به بیماری کرونا است، از آمادگی کامل دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی برای پیشگیری و مقابله با این بیماری خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه پنجم اسفند ماه "محمدرضا دهقانی" معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آیت‌الله شهید صدوقی(‌ره) یزد و سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در نشست خبری با اهالی رسانه استان که با حضور "محمود نوری شادکام" معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی و "علی صالحی" مدیرکل روابط عمومی استانداری و رئیس کمیته اطلاع‌ رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد، از آمادگی کامل این دانشگاه برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خبرداد.
سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در این نشست با اشاره به اینکه در شرایط فعلی جامعه مضطرب و هیجان زده است، گفت: امیدواریم رسانه‌ها بتوانند با اطلاع رسانی درست فضای آرامی را در جامعه حکم‌فرما کنند.
دهقانی ادامه داد: بیماری کرونا فقط با پیشگیری مدیریت می‌شود و باید این جو ملتهب را آرام و به مردم اطلاع رسانی کنیم که این بیماری از آنفلوانزا بدتر نیست، درمان می‌شود و تنها در گروه‌های خاص سنی علائم شدید می‌شود که در این گروه سنی، دو درصد ممکن است منجر به مرگ و میر شود.
‌وی با اشاره به شایعات مختلف که در فضای مجازی به سرعت در حال انتشار است، افزود: رسانه‌ها اخبار را از منابع موثق و مردم نیز اخبار را از رسانه‌های رسمی دنبال کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: حتی اگر موردی مثبت اعلام شود، به این معنا نیست که فرد فوت می‌شود و تنها اقدامی که باید انجام ‌گیرد، جلوگیری از شیوع بیماری است.
دهقان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد توزیع ماسک در استان، ‌گفت: توزیع ماسک از طریق کارخانجات ممنوع شده و ۸۰ درصد تولیدات توسط وزارت بهداشت و درمان خریداری می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و فرآیند پیش بینی شده این است که هر خانواده یک بسته بهداشتی رایگان شامل ماسک و بسته‌های آموزشی، دریافت می‌کند.
سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ادامه داد: استفاده از ماسک برای پرسنل بیمارستانها یا افرادی که از بیمار مراقبت می‌کنند همچنین برای بیماران سرماخورده ضروری است و همه افراد جامعه نیاز به ماسک ندارند.
وی با تاکید بر اینکه یزد تا صبح امروز از استان‌های پاک در زمینه کرونا بوده است، افزود: نمونه‌گیری از هشت بیمار مشکوک انجام شده اما با توجه به شرایط بیماران از هم‌اکنون اطمینان داریم که ۹۰ درصد این موارد منفی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد تجهیزات نمونه گیری، عنوان کرد: کیت‌های نمونه برداری در استان موجود است اما آزمایش تشخیصی آن در استان انجام نمی‌شود.‌
دهقان در پایان سخنان خود در مورد مسائلی که در شبکه‌های اجتماعی در مورد مصرف خوراکی‌ها مطرح می‌شود، گفت: مردم از میوه و سبزیجات دارای برگ سبز تیره بیشتر استفاده کنند، گوشت و مواد پروتئینی را کامل بپزند و از مصرف غذاهای پرچرب و فست فودها جدا خودداری کنند.

★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

★عکس: مجید دهقانی زاده★

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا