مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر رفسنجان از لغو برنامه انتخاباتی این دانشگاه خبر داد و گفت: در فضای سیاسی رفسنجان، همیشه این جریانات اتفاق می‌افتد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ خلیفه، دبیر مجمع عدالتخواه دانشگاه ولیعصر رفسنجان گفت: یک پویشی را از حدود یک هفته گذشته برای شفافیت‌های درآمدی کاندید‌ها و اقوام درجه یک آن‌ها را آغاز کردیم. به آن‌ها یک هفته زمان دادیم تا فرم‌ها را پر کنند.

خلیفه در ادامه گفت: از وقتی که زمان تبلیغات برای کاندیدا‌ها شروع شده، هیچ مناظره‌ای بین آن‌ها شکل نگرفته و هیچگونه بحث دو طرفه‌ای نداشتند. ما از یک هفته گذشته به پیگیری شکل دادن یک کرسی پرسش و پاسخ حول و محور انتخابات پرداخته بودیم. طبق اعلام قبلی قرار بود در ۲۹ بهمن چهار کاندید در دانشگاه حضور پیدا کنند، اما فشار‌های دانشگاه برای جلوگیری این جریان زیاد شد.

دبیر مجمع عدالتخواه دانشگاه ولیعصر رفسنجان افزود: حوزه ریاست دانشگاه بر این موضوع اصرار داشت که باید نامه مکتوب به تمامی نامزد‌ها فرستاد بشود و تمامی آن‌ها را دعوت کنیم. این برای ما منطقی و شدنی نبود، چون از رفسنجان ۲۱ نفر در انتخابات کاندید شدند. اتفاق دیگری که رخ داد این بود که دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در روز ۲۸ بهمن دو تن از نامزد‌های انتخابات را دعوت کرده بود و در آنجا هم به خاطر فشاری که نهاد‌های مختلف به دانشگاه وارد کردند، مناظره انتخاباتی لغو شد.

وی خاطرنشان کرد: با اصرار دانشگاه مبنی بر کتبی کردن دعوت دانشگاه، این برای ما غیر ممکن شد. این باعث احساسی شدن فضا و لغو برنامه شد. چیزی که ما مطالبه می‌کردیم رشد انتخاب اصلح در فضای آزاد بود نه در تریبون یک طرفه. اما به دلیل شرایط حاکم بر رفسنجان دید سیاسی در اینجا کمی پایین است.

خلیفه در ادامه گفت: محدود کردن تشکل ها، آن هم در نهادی که خود را حامی تفکرات جدید و مهد دانش می‌داند دور از باور است. فشار‌هایی که به تشکل‌ها آورده می‌شود عجیب است حتی برای تعدادی از فعالین دانشگاهی پرونده سازی‌هایی شده است. اما ناگفته نماند که امام جمعه رفسنجان با پیگیری این موضوع، تریبونی در مسجد جامع این شهر برای شفاف سازی درباره انتخابات قرار دادند.دانشجو

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا