رئیس قوه قضائیه گفت: خواسته خانواده جان‌باختگان حادثه کرمان را پیگیری می‌کنم

به گزارش رفسنجان فردا؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار با خانواده جان‌باختگان حادثه کرمان در بیت الزهرا اظهار داشت: امروز خداوند به من توفیق داد که در جمع خانواده شهید باشم ان‌شاءالله در مسیرش که پیمود خداوند توفیق دهد که حرکت کنیم.

رئیس قوه قضائیه ابراز داشت: عزیزانی که در این تشییع جنازه باشکوه شرکت کردند نیتشان خداوند بود، تعظیم شعائر دین بود تجلیل از شخصیتی بود که او خود محو در ولایت بود،  یک انسان مجاهد، سالک و اصل بود حقیقتا چهره‌اش چهره خدایی بود و در مسیر خدا گام نهاد.

وی تصریح کرد: شرکت در تشییع او تجلیل از مقام شهادت، ایثار، صبر، توکل و ایمان به خدا و ارزش‌های الهی بود.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت:  تکریم او نه امروز و همه زمان‌ها تجلیل از شخصیتی است که در تداوم عاشورای اباعبدالله گام برداشت کسی که خواست حسینی زندگی کند و حسینی جان دهد.

وی ادامه داد: اخلاص حاج قاسم دل‌ها را در ایران اسلامی متوجه او کرد چون با خدا بود، کسی که با خدا باشد خدا هم با اوست. او خودش را با خدا تنظیم کرده بود و دل‌ها دست خداست، کارهای تبلیغات و ژئونالیستی برای جذب نگاه‌ها زودگذر است نگاه به کربلای حسین است که می‌ماند و روز به روز رونق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام دل‌ها را خداوند متوجه حسین‌بن علی (ع) کرد و این تضمین حسین است که کسی حسینی زندگی کند خداوند دل‌ها را متوجه او خواهد کرد.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: این راه، راه خدا بود که او رفت و کسانی که در این مسیر آمدند برای تجلیل از او حقیقتا تجلیل از شهید در مسیر حسینی و اباعبدالله بود هر گامی که برداشتند در مسیر خداوند است.

وی بیان داشت: کسی که به طرف قبر مطهر اباعبدالله (ع)، امام رضا (ع) و مدینه قدم بر می‌دارد خداوند پاداش او را پاداش کربلائیان می‌دهد.

آیت‌الله رئیسی افزود: کسان شما، دختر و پسر و پدر و همه عزیزان شما حضورشان در این مسیر تردید نکنید که در مسیری بود که مورد پسند خداوند است و خداوند قلب‌های آن ها را به این سمت متوجه کرد و خداوند متعال  دل آنها را تصرف کرده بود که در این راه حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه من در روایات دیدم یک مجاهد مگر در جبهه چه می‌کند در مقابل دشمن؛  کار اول این است که بجنگد تا پیروز شود کار دوم اینکه بجنگد تا اسیر شود و کار سوم اینکه بجنگد تا دشمن را به خاک بمالد کار او عقب‌نشینی نیست.

آیت‌الله رئیسی افزود: پرچم سفید عقب‌نشینی هرگز در قاموس ما نبوده است کسی که در سنگر اهل‌بیت و وظیفه‌شناسی باشد این موضوع را می‌داند.

وی در ادامه گفت: عزیزان شما تا لحظه‌ای که جان دادند در سنگر وظیفه‌شناسی بودند، در سنگر اهل‌بیت بودند آن روز همه احساس کردند وظیفه‌شان حضور در مراسم تجلیل از حاج قاسم است.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد:  امروز دشمن بداند که قضیه حاج قاسم قضیه یک فرد نیست بلکه قضیه اسلام است که باید در برابر جهان جلوه‌ای از آن نشان بدهند که همه ما پای حاج قاسم ایستاده‌ایم.

وی تصریح کرد: او وسعت وجودی‌اش یک امت و یک ملت بود؛ حاج قاسم شخصی بود که توسعه وجودی او همه قلب‌ها را فرا گرفته بود آن روز نشان دادن به دشمن این بود که هر که توانی دارد به خیابان بیاید و در برابر آمریکا جلوه بی‌بدیل نشان دهد و دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید کند.

آیت‌الله رئیسی خطاب به خانواده جان‌باختگان ادامه داد: ما سالانه آمار کشته زیادی داریم، اما کسانی با قصد و نیت و حتی برخی غسل شهادت کردند و آمدند این تفاوت دارد با کسی که در حوادث مختلف جان به جان آفرین تسلیم می‌کند ولی اینکه انسان با اخلاص و اراده و تصمیم گام بردارد و خودش را در دریایی از انسان‌ها قرار دهد با هدف مقدس و نام خود را در این طومار ثبت کند و دچار حادثه شود این دیگر پاداشش با خداوند است.

وی اضافه کرد: این افتخاری است که کسان و عزیزان دل شما در جایی با اراده و تصمیم گام نهادند که تا لحظه جان دادن در سنگر دفاع از دین و تجلیل از شعائر بودند، این افتخار است این جان دادن افتخارآمیزی است که خودشان با قصد و اراده در مسیری قرار گرفتند که حادثه‌ای رخ داده و منجر به جان دادن آنها شده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: یقین بدانید آن‌چه در ما روایات داریم و از  لسان معصومین سراغ داریم اینها انسان‌های برگزیده‌ای هستند که با حاج قاسم و اباعبدالله محشور خواهند شد.

وی با بیان اینکه خواسته شهید محسوب شدن را پیگیری می‌کنم، افزود: من وظیفه خودم می‌دانستم به تک تک شما سر بزنم و تشکر می‌کنم که در این جمع حضور یافتید.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: خانواده‌های متدین در مسیر اباعبدالله خداوند اجر شما را اجر بازماندگان کربلا عنایت کند من پیگیری اجمالی کردم موضوع را و بعد از این هم خواسته شما را پیگیری خواهم کرد./ روراستی

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا