استاندار یزد از رؤسای بانک‌ها خواست تا با جدیت بیشتری صنایع را همراهی و برای پرداخت تسهیلات آنها اهتمام کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان یزد ، محمدعلی طالبی، عصر یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: در مرحله معرفی واحدها به بانک تا دریافت تسهیلات خلأیی وجود دارد و متولی برای رصد و ارائه گزارش در این زمینه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: لازم است این فرآیند توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد رصد شود و روند کار از زمان معرفی به بانک تا دریافت تسهیلات رصد و گزارش آن به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارائه شود.

طالبی ادامه داد: بانک‌ها حتما ظرف دو هفته آینده وضعیت معرفی تبصره 18 را مورد پیگیری قرار دهند و متقاضیانی که مراجعه نکرده اند را به دبیرخانه کارگروه معرفی کنند.

استاندار یزد بیان کرد: با توجه به روش‌های جدید تامین منابع مالی خوب است سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد کارگاه های آموزشی را تدارک ببیند تا وضعیت واحدهای تولیدی بهبود یابد.

طالبی همچنین از رؤسای بانکها خواست: با جدیت بیشتری با صنایع همراهی کنند و اهتمام جدی تری برای پرداخت تسهیلات داشته باشند و این اهتمام را به زیرمجموعه های خود نیز اعلام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در مصوبات سفر رئیس جمهور 54 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق اقتصادی استان در نظر گرفته شد که امیدواریم آن را هر چه سریعتر عملیاتی کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا