در نشستی با حضور مدیران کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و مدیریت بحران استانداری یزد و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد استان راهکارهای کمک سریع به هم‌وطنان سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان بررسی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج‌شنبه سوم بهمن ماه در نشستی که با حضور مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، مديركل مديريت بحران استانداری، مديرعامل جمعيت هلال احمر و نيز نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد ‌استان برگزار شد؛ راهکارهای حمایت از سيل‌زدگان استان سيستان و بلوچستان بررسی گردید.
"‌فخرالسادات خامسي" مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري ‌در این نشست گفت: دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداری با توجه به اهميت و ضرورت اقدام سريع و هماهنگ در مقابله با بحران ها و نيز بر اساس دستورالعمل وزارت كشور اقدام به تاسيس و راه اندازي شبكه اي از سازمان هاي مردم نهاد با عنوان «شبكه هماهنگي سازمان هاي مردم نهاد مدیریت بحران استان» نموده است كه همه فعاليت هاي آموزشي مرتبط با امداد و نجات و كمک رساني به مناطق آسيب ديده از طرف سمن ها در قالب اين شبكه انجام خواهد شد.
"‌محمود شاكر‌ی شمسي" مديركل مديريت بحران استان نیز با اشاره به نقش و جايگاه سمن ها به عنوان بازوان اجرايي دولت از كمک هاي آنها در بحران هاي اخير تشكر و قدرداني كرد و بر تداوم اين فعاليت ها تاكيد نمود.
وی خاطرنشان کرد: مديريت بحران استان مي‌تواند تعدادي از نمايندگان سمن هاي داوطلب را جهت بازديد به مناطق سيل‌زده استان سیستان و بلوچستان اعزام نمايد.
"‌محسن حرازي زاده" مديركل جمعيت هلال احمر استان ‌در این جلسه گفت: در قانون جديد مديريت بحران وظيفه آموزش سازمان‌هاي مردم نهاد در حوزه امداد و نجات و مقابله با سوانح به اين سازمان محول شده كه اميد است با همكاري اعضاي شبكه هماهنگي و سمن هاي داوطلب بتوانيم دوره هاي مفيدي را براي سمن ها برگزار کنیم.
وی همچنين از نمايندگان سمن ها خواست در زمينه جمع آوري كمک ها و ارسال آن به مناطق سيل‌زده حتما با سازمان هلال احمر استان هماهنگی های لازم را انجام دهند.
گفتنی است در این نشست ميرركني رئيس هيئت مديره شبكه هماهنگي سازمان های مردم نهاد مدیریت بحران استان ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي انجام شده توسط اين شبكه جهت اعزام نيروهاي داوطلب سمن ها براي كمک رساني به مناطق سيل زده استان سیستان و بلوچستان اعلام آمادگي كرد و هر یک از نمايندگان سمن ها به بيان نظرات و پيشنهادات خود  در این زمینه پرداختند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا