رییس اداره ثبت احوال بافق در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال، از کاهش حدود 18 درصدی آمار ولادت و افزایش 12 درصدی آمار ازدواج در سال 98 نسبت به مدت مشابه قبل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ جلسه شواری هماهنگی ثبت احوال بافق با حضور فرماندار و دیگر اعضای این شورا در محل فرمانداری برگزار شد.

رییس اداره ثبت احوال بافق در این جلسه به بیان گزارشی از آمار وقایع ازدواج، ولادت و... در 9 ماهه امسال پرداخت و گفت: در 9 ماهه سال 98 تعداد 240 مورد ازدواج ثبت شده است، این واقعه در مدت مشابه سال قبل، 214 مورد بوده که در حدود 12 درصد افزایش داشته است.

محمود کریمیان همچنین از کاهش آمار ولادت در سال 98 نسبت به مدت مشابه قبل خبر داد و عنوان داشت: در 9 ماهه سال 98 تعداد 681 واقعه ولادت در بافق به ثبت رسیده است که نسبت به سال قبل حدود 18 درصد کاهش داشته است.

وی آمار فوت در بافق را با کاهش بیش از 8 درصدی دراین مدت بیان کرد و افزود: در 9 ماهه سال 97، 140 مورد و در امسال، 129 مورد واقعه فوت در بافق ثبت شده است.

کریمیان همچنین پیرامون فراوانی نام های ثبت شده متولدین سال 98 عنوان داشت: نام پسرانه "امیرحسین، امیرعلی، مهدیار، حسین و ابوالفضل" و نام دخترانه "فاطمه، یسنا، حلما، زینب و فاطمه زهرا" 5 نامی است که بیشترین فراوانی در بین نام های انتخابی متولدین سال 98 را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره ثبت احوال بافق نسبت ترکیب جنسیتی شهرستان را 55 درصد مرد و 45 درصد زن عنوان کرد و افزود: تراکم جمعیتی در مرکز استان به ازای هر کیلومتر مربع 14 نفر که این آمار در شهرستان بافق به ازای هر کیلومتر 5 نفر می باشد.

کریمیان همچنین در مورد کارت ملی هوشمند و در خصوص افرادی که فاقد این کارت بوده و در این زمینه اقدامی نکرده اند، گفت: این افراد باید بلافاصله با مراجعه به دفتر پیشخوان در میدان چهارده معصوم (ع)، نسبت به درخواست صدور کارت اقدام کنند و کد رهگیری که به آنان داده می شود همراه با تاریخ تولد، همان کارت هوشمند است که می توانند با این دو خدمات لازم را دریافت کنند تا کارت هوشمند آنان صادر شود.

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا