رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: بر اساس گزارش‌های وزارت صمت، استان یزد در زمینه تامین کالاهای تنظیم بازاری، توزیع و بازرسی رتبه نخست را در کشور دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ، محمدرضا علمدار یزدی، پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان یزد که با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با اشاره به گزارش‌های تدوین شده از سوی این وزارتخانه اظهار داشت: بر اساس این گزارش‌ها یزد در زمینه تعداد جلسات تنظیم بازار، تعداد مصوبات، میزان تأمین کالاهای تنظیم بازاری، توزیع و بازرسی رتبه نخست را در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه کارگروه تنظیم بازار استان یزد ۹۶۵ مصوبه داشته است، افزود: برای تنظیم بازار چهار حلقه مهم تأمین، توزیع، نظارت و اطلاع رسانی را مدنظر قرار داده‌ایم و این روال برای توزیع تمام کالاهای اساسی و تنظیم بازاری اجرا شده است.

علمدار یزدی عنوان کرد: به عنوان مثال برای توزیع انواع گوشت قرمز، کار تأمین هزار و ۹۳۹ تن گوشت با برگزاری ۸۰ جلسه برگزار شد که در پی این جلسات، یزد به چهار منطقه تقسیم شد که در هر منطقه ۱۱۰ فروشگاه برای توزیع کالا مدنظر قرار گرفت و کار توزیع بر اساس برنامه ریزی انجام شد.

وی با اشاره به استقرار ناظر مقیم در این مناطق بیان کرد: گزارش بازرس مقیم، ملاک توزیع بعدی بود و این روال برای همه کالاها تکرار شد.

علمدار یزدی یادآور شد: در شهرستان‌ها کار توزیع بر اساس نسبت جمعیتی انجام شد و سهمیه بیشتری برای شهرستانهای محروم درنظر گرفته می‌شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به ایجاد بحران کاغذ در مقطعی از زمان در کشور ادامه داد: یزد یکی از تولیدکنندگان کاغذ است و در زمان کمبود، به ۱۵ استان کشور کاغذ ارسال کردیم ضمن اینکه ۱۵۱ هزار جلد دفترچه دانش آموزی با همکاری سایر دستگاه‌ها توزیع شد.

وی در مورد تولید مرغ در استان و صدور آن به سایر استان‌های کشور و تلاش برای ثبات قیمت، عنوان کرد: یزد روزانه بیش از ۱۷۰ تن تولید مرغ دارد که ۶۰ تن آن مازاد است و در شرایطی که قیمت مرغ قطعی شد، قیمت مرغ صادراتی از استان را به ثبات رساندیم در حالی که بسیاری از استان‌ها این قیمت را رعایت نکردند.

علمدار یزدی در مورد توزیع لاستیک در یزد نیز بیان کرد: با همکاری اتحادیه لاستیک فروشان، یک نرم افزار تهیه شد که در قالب آن ۱۲۱ هزار حلقه لاستیک سبک به ۴۰ هزار متقاضی تحویل شد ضمن اینکه ۱۵۵ هزار لاستیک سنگین و نیمه سنگین نیز وارد استان شد که ۱۱۳ هزار مورد آن با صدور حواله توزیع شد.

وی یادآور شد: امسال توزیع و ذخیره سازی میوه استان بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است که با توجه به نیاز استان به هزار تن پرتقال والنسیا و ۶۰۰ تن سیب درختی، اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

علمدار یزدی در مورد بازرسی‌ها نیز بیان کرد: امسال ۱۰۵ هزار بازرسی انجام شده که برای ۵ هزار و ۸۷۰ مورد تشکیل پرونده شد و ارزش این پرونده‌ها یک میلیارد و ۹۲ میلیون ریال بوده است.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا