نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه کشور نیاز بسیاری به صنعت پوشاک دارد، گفت: راه اندازی شهرک های پوشاک در کشور با جدیت پیگیری شود.

آیت الله محمدرضا ناصری، صبح پنجشنبه در دیدار با قائم مقام وزیر صنعت، معدن، تجارت در امور بازرگانی با اشاره به اینکه کشور ما اکنون دارای ۸۰ میلیون نفر جمعیت است که اگر هر نفر در سال چهار قطعه لباس نیاز داشته باشد، ۳۲۰ میلیون قطعه لباس در سال نیاز داریم، اظهار داشت: این میزان می‌تواند برای ۸ میلیون نفر در کشور اشتغال ایجاد کند.

وی عنوان کرد: صنعت پوشاک نه نیاز به سرمایه‌های کلان دارد و نه تکنولوژی چندان بالایی نیاز دارد و با سرمایه‌های خرد مردم نیز قابل راه اندازی است.

ناصری تاکید کرد: برای توسعه صنعت پوشاک در کشور، تنها نیاز به آموزش و همت بالا وجود دارد و اگر صنعت پوشاک به شکل جدی توسعه پیدا کند، مشاغل بسیاری از جمله پنبه کاری، ریسندگی و نساجی‌ها احیا می‌شوند و جان تازه می‌گیرند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر همت شود، اتفاق و تحول بزرگی هم در حوزه صنعت و هم در حوزه اشتغال اتفاق می‌افتد و امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت، راه اندازی شهرک‌های پوشاک در کشور را با جدیت پیگیری کند.

وی تاکید کرد: البته توسعه صنعت پوشاک برای دلالان و واردکنندگان عمده خوشایند نیست و طبیعی است که اجازه ندهند این صنعت پا بگیرد اما همت والا نیاز است و باید برای آن چاره اندیشی شود.

ناصری عنوان کرد: اکنون متأسفانه زنان در کارخانجات استثمار می‌شوند و با حقوق کم، مشاغل سنگین بر عهده دارند اما در صورت راه اندازی صنعت پوشاک، تنها باید از هنر خود استفاده کنند و درآمدهای بیشتری نیز کسب کنند و کار در کارخانجات را به مردان بسپارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متأسفانه در حوزه صنعت، همه به دنبال سود بیشتر هستند، افزود: باید رعایت انصاف را داشت و با مردم مدارا کرد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: سود بیشتر باید از تولید و فروش بیشتر به دست بیاید نه فروش گران‌تر اما متأسفانه اکنون در حوزه تولید و صنعت شاهدیم که با گران فروشی به دنبال سود بیشتر هستند که این رویه باید اصلاح شود.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا