گردهمایی شهرداران استان یزد با محوریت شناسایی، احصاء و تدوین پروژه های سرمایه گذاری در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، هدف از برگزاری این گردهمایی بررسی طرح های عمران شهری و پروژه های سرمایه گذاری شهرهای استان، تلاش برای احصاء و معرفی آن و جلب مشارکت شهرداران در اجرای سیاست های اقتصادی دولت اعلام شد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد در این همایش تلاش برای هدایت سرمایه گذاران به طرح های شهری را یک حرکت خوب و اقدامی نو در فعالیت های شهرداری ها عنوان کرد و از دست اندرکاران و متولیان امور سرمایه گذاری استان قدردانی کرد.

محمد یارمند با بیان اینکه این حرکت از چندی قبل آغاز شده است گفت: خوشبختانه فرصت ها و ظرفیت های خوبی در استان یزد فراهم است و ما نیازمند همراهی شهرداران در این زمینه هستیم.

وی توسعه سرمایه گذاری را از سیاست های استان برشمرد و از شهرداران خواست توان و ظرفیت های خود را به میدان بیاورند و دراین عرصه تلاش کنند.

وی بر معرفی طرح های سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: طرح هایی که پیشنهاد و معرفی می شوند باید توجیه فنی و اقتصادی داشته باشند و پس از آن با جدیت دنبال شود.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این گردهمایی طرح های عمرانی شهری از جمله طرح های جذاب برای سرمایه گذاران است و آنها از آن استقبال می کنند.

محمد دهقان منشادی با بیان اینکه ظرفیت های سرمایه گذاری خوبی در اختیار شهرداری ها است تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی، تامین مالی بسیاری از طرح باید از منابع بیرونی تامین شود.

وی خواستار احصاء فرصت های سرمایه گذاری شهرهای استان از سوی شهرداران شد .

شهرداران استان یزد هم ضمن طرح نقطه نظرات و پیشنهادات خود، آمادگی خود را برای ورود و فعالیت در این بخش اعلام کردند.

بازدید از قسمت های مختلف مرکز خدمات سرمایه گذاری و آشنایی شهرداران با عملکرد و فعالیت های این مرکز از برنامه های جانبی این گردهمایی بود.

هم اینک 65 فرصت سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان یزد شناسایی و احصاء شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا