استاندار یزد با اشاره به میزبانی یزد در نمایشگاه کشورهای عضو اکو که خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه در یزد، فرصتی مناسب برای عرضه توانمندی های صادرکنندگان استان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمدعلی طالبی» در مراسم تجلیل از صادر کنندگان برتر استان که با حضور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی و جمعی از مسئولین دولتی و نمایندگان بخش خصوصی استان در محل اتاق بازرگانی یزد برگزار شد، با تشکر از صادرکنندگان استان و بیان اینکه صادرات در ایران نماد پویایی فضای کسب و کار است افزود: صیانت از صادرات به اندازه صیانت از مرز ها برای حفظ استقلال کشور اهمیت دارد.
وی با تاکید بر ظرفیت های صادراتی استان یزد، اظهار کرد: امکان ایجاد جهش در صادرات استان با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در این حوزه وجود دارد.
استاندار با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری اقتصادی بین ایران و اوراسیا گفت: در همین راستا کارگروه ویژه توسعه ارتباطات با کشورهای اوراسیا را در استان راه اندازی کردیم و این کارگروه ظرفیت خوبی برای پیشبرد برنامه‌ها در حوزه صادرات استان یزد دارد.
وی افزود: بازار اوراسیا خوب و پرجمعیت است و صادر کنندگان یزدی باید با برنامه ریزی از این ظرفیت‌ به خوبی استفاده کنند.
استاندار ادامه داد: برای فعال شدن صادرات در استان، آمادگی خود برای برگزاری نمایشگاه همکاری های اقتصادی ایران و اوراسیا در یزد را به مرکز اعلام کردیم.
طالبی با اشاره به میزبانی یزد در نمایشگاه کشورهای عضو اکو که خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه در یزد، فرصتی مناسب برای عرضه توانمندی های صادرکنندگان استان است.
استاندار با اشاره به مشکلات پیش روی تولید کنندگان، تصریح کرد: دولت هر آنچه از دستش بر بیاید برای کمک به صادر کنندگان انجام می دهد.
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود بیکار بودن بخشی از نیروی های تحصیل کننده استان را چالشی جدی دانست و افزود: باید اهتمام ویژه ای برای اشتغال نیروی تحصیل کرده استان صورت گیرد.
وی در انتها ابراز امیدواری کرد با حمایت های وزارت صمت از تولید استان، بتوانیم شاهد ارتقا تولید، تجارت و صادرات یزد باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا