مام جمعه رفسنجان اظهار کرد: "عبدالله" تنها واژه ای است که می‌تواند ویژگی ها و شخصیت حاج قاسم سلیمانی را به درستی بیان کند. بندگی خدا افتخار بزرگیست و سردار سلیمانی مقید به بندگی خدا بود و ایشان به دنبال نام، نشان، تعریف و تمجید نبود و هرگز از فردی که تعریفشان می‌کرد، خوششان نمی‌آمد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ حجت‌الاسلام "اصغر عسکری"  در آئین بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی در جمع معاونان، مشاوران و مدیران ستادی استانداری، مدیران و کارکنان، روابط عمومی های دستگاه‌های اجرایی، شرکت ها،کارخانجات، بانک‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی استان کرمان در حسینیه ثارالله شهر کرمان گفت: هیچ کس و هیچ چیز نمی‌تواند حق حاج قاسم را ادا کند زیرا برخی انسان‌ها آنقدر ویژگی‌های شایسته و بایسته‌ای دارند که در هیچ قالب، سخن و شعری نمی‌گنجند و آنها از هر چه بگوییم بالاتر هستند.

وی با بیان این مطلب که درجه سپهبدی هم نمی‌تواند بزرگی سردار سلیمانی را نشان دهد، تصریح کرد: انسان تنها مخلوق خداست که تعالی آن سقف ندارد و انحطاط او نیز کف ندارد.

امام جمعه رفسنجان با بیان این مطلب که انسان چیزی را که ندارد آرزو می‌کند، اظهار کرد: هر عبارتی برای این مرد بزرگ بکار ببریم مثل سپهبد، سرباز ولایت، سردار، سرلشکر، انسان شجاع و ... نمی‌تواند شخصیت حاج قاسم سلیمانی را بیان و معرفی کند لذا هیچ نام و نشانی و عنوانی نمی‌تواند از این آدم درست تعریف کند زیرا همه این کلام‌ها درست هستند اما جامع نیستند.

وی بیان کرد: "عبدالله" تنها واژه ای است که می‌تواند ویژگی ها و شخصیت حاج قاسم سلیمانی را به درستی معرفی و بیان کند. بندگی خدا افتخار بزرگی است و سردار سلیمانی مقید به بندگی خدا بود و ایشان به دنبال نام، نشان، تعریف و تمجید نبود و هرگز از فردی که تعریفشان می‌کرد، خوششان نمی‌آمد.

حجت‌الاسلام عسکری بیان کرد: در چند سال پیش که بنده امام جمعه جیرفت بودم شهردار جیرفت یک خیابان به نام ایشان زد، سردار با بنده تماس گرفتند و بسیار ناراحت بودند که چرا این‌کار را کرده‌اند و فورا دستور دادند که نام این خیابان را تغییر دهیم که در نماز جمعه ضمن تقدیر و تشکر از شهردار جیرفت و شورای شهر اعلام کردم که نام خیابان را تغییر دهند.

وی با اشاره به مراسم تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی از عراق تا اهواز و مشهد و قم گفت: شاهد یک حرکت خودجوش مردمی در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی تا به امروز در عراق و ایران بودیم و اگر سردار سلیمانی دنبال نام و ثروت بود امروز اینقدر عزیز دل‌های مردم نبود و امروز کودک، نوجوان، جوان و پیر برای او اشک نمی‌ریخت.

امام جمعه رفسنجان از تواضع فوق‌العاده ایشان سخن به میان آورد و عنوان کرد: سردار سلیمانی یک انسان دست پاک بود و بیت‌المال را بیت‌المال می‌دانستند و حرام خدا را حرام می‌دانست، به خاطر این ارزش‌های معنوی است که سردار سلیمانی، سردار سلیمانی شد.

وی یادآوری کرد: سردار سلیمانی وقتی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بودند در یکی از خانه های سازمانی جنب حسینه ثارالله زندگی می کردند که بعدا یک منزل مسکونی درست کردند و به آن نقل مکان کردند و من از یکی از دوستانم که به منزلشان آمد و رفت داشت سوال کردم که حاج قاسم در منزلشان چه کم دارند که به عنوان کادو برایشان تهیه کنم گفت تلویزیون ندارند.!

عسکری افزود: وقتی شنیدم یک فرمانده برای فرزندانش تلویزیون ندارند برایم جای تعجب بود که به آقای حسن پور(نماینده مردم سیرجان در خانه ملت) که در آن زمان مسئول لجستیک لشکر ۴۱ ثارالله بودند سفارش کردم که از سیرجان یک تلویزیون برایم بخرند و بیاروند و زحمت کشید یک تلویزیون سونی ۲۴ اینچ خریداری کرد و من به عنوان کادو برایشان بردم.

امام جمعه رفسنجان یادآوری کرد: خداوند در آیه ۳۳ سوره اسراء می‌گوید «که هر کس مظلوم کشته شود(سردار سلیمانی و همراهانشان مظلومانه شهید شدند چون در میدان رزم نبودند و درگیری نظامی نبود)، ما به ولی دم مظلوم یک قدرتی اعطا می‌کنیم» و ولی افراد مظلوم در روایات امام زمان (عج) است لذا ولی دم سردار سلیمانی، امام زمان(عج) ماست و امام زمان انتقام سختی از قاتلان ایشان خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: دست انتقام الهی اسرائیل را بزودی نابود می‌کند و آمریکا را سرجایش می‌نشاند و به خاک ذلت می‌نشاند. معتقدم شهادت سردار زمینه ساز قیام امام زمان(عج) خواهد بود./ایسنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا