امام جمعه رفسنجان یکی از نزدیک ترین افراد به شهید سپهبدسلیمانی، مطالب تازه ای از روحیه و رویه آن شهید والامقام بیان کرد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در جلسه شورای اداری بیان کرد: شهید سلیمانی 40 سال در میدان مبارزه تلاش کرد و سرانجام در دشت کربلا به دست شقی ترین اشقیا به شهادت رسید و ادامه دهنده نهضت سرخ امام حسین (ع) شد؛ خداوند در آیه 33 سوره اسرا می فرماید: هرکس مظلوم کشته شود؛ ما به اولیا دم او سلطه و قدرتی عطا می کنیم و شما در انتقام گیری اسراف نکنید.

 

امام جمعه رفسنجان افزود: این آیه در مورد شهید سردار سلیمانی مصداق دارد؛ سردار را بنده از قبل از اینکه وارد سپاه شود می شناسم؛ من تابستان ها سپاه بودم و زمستان ها به تحصیل می رفتم؛ شوهر خواهر ایشان، مسئول گزینش در یکی از شب های سال های 58 و 59 که جایی مهمانی بودیم گفت فردی آستین کوتاه می خواهد عضو سپاه شود بپذیریم او را یا نه؟ گفتم اسمش چیست؟ گفت قاسم سلیمانی؛ گفتم بپذیرید من شناخت داشتم نسبت به این شهید؛ ارزش سردار نه به درجه اش بود که سرلشگر شد؛ نه به جایگاهش که فرمانده تیپ و لشگر  و سپاه قدس شد بلکه ارزش حاج قاسم سلیمانی به خاطر ویژگی های بارز و شاخص اخلاقی اش بود.

 

وی ادامه داد: در مراسم عزاداری چه مناسبت برای مادرشان و چه برای خانواده شان و چه مناسبت های عمومی شهادت های ائمه معصومین من سخنران محافل خانوادگی ایشان بودم و گفتم حاج قاسم اگر امکان دارد یک تنوعی در انتخاب سخنران تان بدهید و یکی دیگر را انتخاب کنید ایشان در جواب گفتند می دانم که من را می کشند و شهید می شوم؛ می خواهم تا زنده هستم این جلسات باشد و خیالم از بابت سخنران راحت باشد و دغدغه ای نداشته باشم و شما قبول کنید؛ سال گذشته هم آخرین مراسم شان، مراسم ایام فاطمیه را در خدمت شان بودم با اخلاص و عنایت ویژه ای که به حضرت زهرا داشت ذکر یا زهرا از زبان ایشان دور نمی شد.

 

عسکری با بیان اینکه رهبر انقلاب هم از ایشان به عنوان شهید زنده یاد می کردند؛ گفت: شهید سلیمانی متعلق به خانواده خود و ایران نبود متعلق به جبهه مقاومت در دنیا بود لذا با شهادتشان انگار همه مردم جزو خانواده این شهید شدند و لحظه شماری می کرد که شهید شود او به خیل یاران شهیدش پیوست.

 

وی ادامه داد: روزی بعد از اقامه نماز صبح در حالت خواب و بیداری بودم و در خیال خود ایشان را دیدم که جلوی درب میدان شورای کرمان ایستاده بود و با هم نظاره گر ماشین هایی بودیم که تابوت های شهدا را حمل می کردند؛ در این حالت دیدم شهدا بیرون آمدند و به وی احترام نظامی گذاشتند؛ من به حاج قاسم گفتم این شهدا دارند به شما احترام می گذارند ایشان آن موقع حواسش نبود و با گفته من به شهدا احترام گذاشت؛ از فاصله خواب و بیداری یکساعت گذشت و من به لشکر ثارالله آمدم و به شهید سلیمانی رسیدم که در این روز 300 نفر از شهدا تفحص شده بودند و حاج قاسم گفت تعدادی از شهدای مفقودالاثر شناسایی شدند؛ برویم بالای سر آنها؛ در میانه راه گفتم حاج قاسم در خواب صبحی دیدم که شهدا به شما احترام می گذاشتند چیزی نگفت، وقتی رسیدیم به تابوت های شهدا حاج قاسم به شهدا احترام نظامی گذاشت و شاید ربع ساعت گریه کرد و اشک ریخت و ما به زور توانستیم او را از شهدا جدا کنیم.

 

امام جمعه رفسنجانافزود: حاج قاسم سلیمانی رزمنده ای واقعاً جهادی بود، همه کوه ها و روستاها و تپه ها ما با هم بودیم گفتم حاجی اینقدر تلاش نکنید گفت همه شماها و مسئولینی که در مسئولیت ها هستید کاری جهادی کنید لذا این شهید سر از پا نشناخته خدمت و کار می کرد، دیر یا زود این مسئولیت ها به پایان می رسد تذکر من و شما بی اعتبار خواهد شد ارزش سردار نه به درجه اش و نه به جایگاه فرماندهی اش و نه به مسائل مالی بود ارزش سردار از درون خودش می جوشید و آدمی متدین بود.

 

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه حاج قاسم خیلی از اسرار زندگی خود را به من می گفت: روزی به من گفت حقوقی که می گیرم 15 روز کفاف می دهد بقیه را باید از پدرم کمک بگیرم، حتی یک روز که از مأموریت زاهدان برمی گشت قرار بود به لشکر ثارالله برویم من با او که می رفتیم به لشکر ثارالله، چند شکلات در جلوی ماشین بود {ببینید توجه و دست پاکی حاج قاسم چقدر زیاد بود} که از من پرسید این شکلات ها را راننده برای مأموریت گرفته لذا بچه من موقعی سوار ماشین می شود می تواند از این شکلات ها بخورد یا نه؟ شکلاتی که چقدر ارزش دارد منم گفتم همینقدر می دانم که " رهبری به فرزندشان سر سفره ای که برای دیگران انداخته بودند اذن داد که شما بروید در خانه غذا بخورید این غذا برای مهمان است و فرمودند حتی از قلم بیت المال امضای شخصی استفاده نمی کنم " که حاج قاسم فهمید چه می گویم.

 

وی با اشاره به اینکه حساب های خمسی حاج قاسم سلیمانی دست من بود و انسانی مؤمن و معتقد بود، افزود: یکی از دوستان خانه ما بود و از من پرسید مرز دوست داشتن و عزیز بودن حاج قاسم چیست که همه دوستش دارند گفتم ایشان تواضع فوق العاده دارد، مثال زدم که روزی پیرمردی به بیت الزهرای ایشان برای فیض بردن از مراسم روضه آمده بود وقتی داشت می رفت حاج قاسم از حسینیه بیرون آمد و از کوچه به خیابان آمد و از داخل بیت الزهرا تا کوچه و خیابان پشت سر این پیرمرد با پای برهنه آمد کسی که برای خدا تواضع کند خدا او را عزیز می کند لذا شما ببینید روز 13 دی ماه چه غوغای خودجوشی در تبریز، مشهد مقدس و ... بود مردم را کسی فراخوانی نکرده بود نماز جمعه قم شلوغ بود طوری که راه بندان بود این محبوبیت  سردار از درجه سرلشکری نبود ایشان با تمام وجود مخلص و پیرو رهبری بود.

 

عسکری ادامه داد: حاج قاسم به ریز مسائل شرعی اهمیت می داد لذا دیری نمی پاید که پرونده خدمتی ما هم بسته می شود؛ امام صادق (ع) فرمود : کسی که دور خانه خدا 7 دور طواف کند خدا 70 هزار گناهش را پاک می کند و 70 هزار ثواب در پرونده اش می نویسد و 70 هزار درجه به او عطا می کند لذا عبدالله بن جوفی از تعجب پرسید یک ربع بیشتر زمان نمی برد، هفتادهزاران بار ثواب نوشته می شود؟ و امام صادق فرمودند چیزی بالاتر از این هم هست اینکه هرکس یک حاجت و مشکل را از برادر دینی و مردم حل کند چه حاجت مادی، چه مالی و چه دینی و ... ۱۰ بار از طواف بهتر است  پس شما در سیستمی دارید کار می کنید که 400 هزار نفر در رفسنجان با شما سرو کار دارند این اعتباری که نظام به ما داده مشکل مردم را حل کنیم تا محبوب دلها شویم./شبستان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا