رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: حاج قاسم سلیمانی آنقدر متواضع و شخصیت جهانی بود که اسم وی لرزه به تن دشمنان می انداخت.

به گزارش رفسنجان فردا دکتر علی اسماعیلی ندیمی در جلسه شورای اداری شهرستان در محل فرمانداری با تسلیت به مناسبت شهادت دلیرمد جهان حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: 8 ماه پیش که از درب خروجی فرودگاه بیرون می آمدم حاج قاسم سلیمانی را دیدم و به حرف نشستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: بعد از احوالپرسی گفتم یاد روزهای جنگ بخیر، فروردین سال 61 با شما و 10 نفر از همرزمان در یک گردان بودیم و در جبهه حق علیه باطل می جنگیدیم، حاج قاسم پرسید آن زمان چندساله بودید پاسخ دادم 19 ساله؛ حاج قاسم هم گفت من هم 24 سالم بود.

وی در ادامه این دیدار با حاج قاسم در فرودگاه افزود: حاج قاسم سلیمانی از من پرسید الان چکار می کنید؟ من جواب دادم پزشک قلب هستم، حاج قاسم گفت اگر جنگ شروع شود باز هم به جنگ می روی؟ گفتم حاج قاسم الان هم در جبهه جنگ هستم با بیماران سرو کار دارم جراح قلب هستم همچنانکه شما در جبهه حق علیه باطل هستید و با مزدوران و ظالمان در جنگ هستید.

اسماعیلی ندیمی ادامه داد: امثال حاج قاسم سلیمانی بسیار متواضع هستند اما شخصیت حاج قاسم سلیمانی طوری بود که دشمنان از اسم او لرزه به اندامشان می افتاد او انسانی معمولی نبود شهادت وی جهان را متاثر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه در بخشی از سخنانش به عملکرد حوزه بهداشت و درمان در رفسنجان و انار پرداخت و گفت: جمعیت کشور در حال کاهش است و اگر بخواهیم جمعیت کشور را در حالت ثبات قرار دهیم باید خانواده ها را تشویق به فرزندآوری کنیم اگر از افراد بپرسیم چه مشکلی موجب کم فرزندآوری در جامعه شده همه پاسخ می دهند مشکلات اقتصادی؛ اما این در حالی است که اگر افراد ضعیف و قشر کم درآمد فرزند کم دارند پس چرا اقشار مرفه و پردرآمد فرزند کم دارند؟ پس علت اصلی فرزندآوری کم، در جامعه مشکلات اقتصادی نیست لذا باید همه ارگان ها و مراجع مرتبط مداخله کنند تا جمعیت کشور افزایش یابد شاید بهتر است بر روی آموزش در دوران دبیرستان و دانشگاه کار کرد.

وی به وضعیت بیماری آنفلوآنزا در رفسنجان اشاره و تصریح کرد: هر سال از آبان درگیر بروز این بیماری هستیم از اول شهریور تا آخر آذر سال گذاشته، تعداد 107 بیمار با مشکلات تنفسی، بیماری های تنفسی، مشکلات ریوی، بیماران مزمن، بیماران مسن و ... در بیمارستان های رفسنجان بستری شدند که  9 نفر منجر به فوت داشتیم امسال هم در این مدت هم 425 مورد بستری داشتیم که 19 نفر فوت کردند که 6 نفر از فوت شدگان مبتلا به آنفلوآنزا بودند متاسفانه یکی از آنها خانم 18 ساله باردار اتباع بیگانه بود.

دکتر اسماعیلی خاطرنشان کرد: این کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوآنزا در رفسنجان نسبت به سال گذشته به خاطر اضافه شدن متخصص به بخش ICU  بوده است و در حال حاضر خوشبختانه وضعیت آنفلوآنزا در رفسنجان کاملا فروکش کرده است.شبستان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا