ترور سردار دلاور اسلام حاج قاسم سلیمانی را باید اعلان جنگ رسمی از سوی آمریکا دانست .
ترور سردار دلاور اسلام حاج قاسم سلیمانی را باید اعلان جنگ رسمی از سوی آمریکا دانست . 
در این میان نباید سهل انگاری دولت عراق را نادیده بگیریم چرا که سردار سلیمانی به دعوت دولت عراق وارد بغداد شده بود بنابراین  دولت عراق می بایست تمامی نکات امنیتی را جهت سلامتی میهمانان بکار می بست . 
با این ترور ددمنشانه  غرب نمی تواند مدعی آتش افروزی ایران در منطقه گردد بلکه ثابت گردید تمام  فتنه ها در خاورمیانه از سوی امریکا و عمال دست نشانده او صورت می پذیرد تا بتوانند نقشه شوم خاورمیانه جدید را به منصه ظهور برسانند.
حق ایران جهت انتقام محفوظ است و اگر اتفاقات ناخوشایندی برای نیروهای آمریکایی و فرماندهان آنان در پهنه امت اسلامی بیافتد درواقع نتیجه عملکرد نابخردانه ترامپ است . امروزه نیروهای مشتاق انتفاضه جهت بیرون راندن مهاجمین در تمامی کشور های منطقه شکل گرفته است . درصورت شروع رسمی جنگ شعله آن کل خاورمیانه را خواهد سوزاند و درصورت ورود دول خارجی حتی ممکن است به جنگ سوم جهانی بیانجامد .این مهم سبب التهاب و سردرگمی سران کشورهای هم پیمان آمریکا در خاورمیانه شده است چرا که به درستی می دانند دامنه جنگ احتمالی به کشورهایشان سرایت خواهد کرد و این مطلوب آنان نیست. 
امریکا با این عمل جنایتکارانه معادلات منطقه را بیش از پیش به ضرر خود تغییر داد و حس امریکا ستیزی را در میان مردم آزادیخواه منطقه تقویت کرد.
 جمهوری اسلامی ایران خویشتن داری درمقابل چنین عملی که هم با نقض  قوانین دیپلماتیک 
و هم با نقض حاکمیت دولت عراق به همراه بوده است محلی از اعراب نمی داند بخاطر این که کاملا آگاه است پاسخ ندادن به این جنایت , جنایت دیگری را رقم خواهد زد  و آمریکا را گستاخ تر می کند.
باید دید شورای امنیت ملی کشور چه سازوکاری را جهت انتقام گرفتن به کار می بندد و آیا آمریکا از جنگی که خود آغاز کرده است عقب نشینی خواهد کرد یا نه ؟  
 
حمیدرضا مرامی
کارشناس ارشد علوم سیاسی
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا