نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در سطح جهانی در حوزه جذب گردشگر خارجی با استانداردهای جهانی همخوانی دارد و در جذب گردشگر خارجی در حد استاندارد جهانی قرار دارد.

به گزارش رفسنجان فردا، احمد انارکی محمدی بیان کرد: منطقه کویر قبلاً از راه یزد تا کل استان کرمان از لحاظ گردشگری در حوزه پهنه قرمز بود که با تلاش های فراوان از جمله احیای صنعت گردشگری و جذب توریست این پهنه تا بم را سبز کردیم و در چند سال اخیر سیل گردشگران خارجی به این منطقه بیش از پیش است.

 نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای آشنایی بیشتر گردشگران خارجی با ظرفیت های گردشگری در رفسنجان، تجار خارجی و سفیران ایران در کشورهای آفریقایی، آسیایی و اروپایی را دعوت کردیم تا با مناطق مختلف گردشگری در رفسنجان آشنا شوند و این ظرفیت ها را به مردم کشورهای خارجی بشناسانند تا رفسنجان در جرگه و لیست توریست قرار گیرد.

 وی با اشاره به اینکه محصول پسته رفسنجان و فرآوری آن جزو آثار ملی است؛ ادامه داد: کرمان بالاتر از اصفهان و یزد در ثبت ملی آثار باستانی و تاریخی قرار دارد و آثار تاریخی و باستانی بیشتری نسبت به این 2 استان در فهرست ثبت ملی دارد؛ به همین منظور  تعدادی از سفرای ایران در کشوهای  آفریقایی، آسیایی و اروپایی دعوت کردیم و روز پنجشنبه(۱۲ دی) به معادن مس سرچشمه می آیند تا ظرفیت های گردشگری را از جمله بزرگترین معدن روباز مس سرچشمه در خاورمیانه را مورد بازدید قرار دهند لذا دیدن از معادن به ویژه معدن مس سرچشمه هم در آینده جزء موارد توریستی قرار خواهد گرفت.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خط جدید گردشگری را از یزد به طرف انار و رفسنجان و شهربابک تعریف کردیم و به زودی خانه حاج آقا علی (بزرگترین خانه خشتی جهان) برای همیشه باز می شود؛ رفسنجان می تواند یکی از بهترین مراکز توریستی استان باشد.

 وی ادامه داد: شهرستان انار هم می تواند خط اتصال بین یزد و رفسنجان باشد که مسیر را برای توریست ها و گردشگران کوتاه کند و عید امسال آمار قابل توجه و چشمگیرتری نسبت به سال های قبل از حضور گردشگران داخلی و خارجی را در رفسنجان خواهیم داشت.

 انارکی محمدی افزود: ترکیه از ایران به نسبت در جذب توریست های خارجی بهتر است اما ایران در جذب گردشگر جهانی با استانداردهای جهانی همخوانی دارد و جذب گردشگران خارجی در ایران در حد استاندارد جهانی است./شبستان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا