شامگاه سه شنبه سوم دی ماه ساعت ۲۱ ,نوجوان ۱۷ ساله با چاقو خوردگی به اورژانس بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) منتقل شد و با مهارت پزشکان و کادر درمانی این مرکز در عمل جراحی ۶ ساعته , از مرگ نجات یافت .

شامگاه سه شنبه سوم دی ماه ساعت ۲۱ ,نوجوان ۱۷ ساله با چاقو خوردگی به اورژانس  بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) منتقل شد و با مهارت  پزشکان  و کادر درمانی این مرکز در عمل جراحی ۶ ساعته , از مرگ نجات یافت .

به گزارش رفسنجان فردا؛ به نقل روابط عمومی بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع), محمد حسین باقری پور ,جراح این نوجوان رفسنجانی  با اعلام این خبر توضیح داد:چاقو به گردن این نوجوان اصابت کرده بود که او  با خونریزی شدید ,فشار خون پایین و ضربان قلب  بالا به اورژانس بیمارستان منتقل شده بود و تحت نظر متخصص اورژانس خانم دکتر جهانی و پرسنل پرستاری   بلا فاصله به اتاق عمل منتقل شد .
این متخصص جراحی عمومی  , ادامه داد:  چاقو به سمت ریشه عروق اصلی درون قفسه سینه نفوذ کرده  و این امر سبب دشوار تر شدن این جراحی بود  .
باقری پور اضافه کرد: در  عمل جراحی که ۶ ساعت طول کشید , قفسه سینه از سه قسمت  و قسمت فوقانی قفسه سینه مانند درب باز شد (توراکتومی ترپ دور); استخوان جناق از وسط ,قفسه سینه از بالای ترقوه و از بین دنده های ۴ و ۵ باز شده  و محل خونریزی که عروق اصلی تحت ترقوه ای (ساب کلاوین)و رگ اصلی گردن بود پیدا و خونریزی کنترل شد .
وی  افزود:در پایان این عمل جراحی ترقوه پیچ و پلاک ,جناق سینه هم با سیم بسته و دنده ها نیز به حالت اولیه برگردانده و بیمار به بخش آی سی یو ۲منتقل شد .
محمد حسین باقری پور با اشاره به زحمت های   زحمتهای همکارانش ,(ضیا نویدی متخصص بیهوشی و رزیدنت ها وشیفت شب اتاق عمل همچنین پرسنل بخش آی سی یو ۲)  گفت:از دکتر اسماعیل الله آبادی که از میانه عمل به کمک من امدند کمال تشکر را دارم ; وبدون شک این موفقیت به نام تمام همراهان من است و نباید به نام یک نفر خلاصه شود ./روراستی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا