مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ ای استان کرمان گفت: نیروگاه های برقی که در رفسنجان مورد بهره برداری قرار گرفت؛ مزایایی همچون کاهش تلفات شبکه و کاهش آلایندگی ‌های زیست محیطی در مقایسه با نیروگاه‌ های فسیلی را در بردارد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ علی اصغر نصرالهی روز گذشته در آیین افتتاح نیروگاه برق در رفسنجان با حضور وزیر نیرو، گفت: نیروگاه های برقی که در رفسنجان مورد بهره برداری قرار گرفت؛ مزایایی همچون کاهش تلفات شبکه و کاهش آلایندگی ‌های زیست محیطی در مقایسه با نیروگاه‌ های فسیلی را در بر دارد ضمن اینکه تقویت پدافند غیرعامل هم از دیگر فواید این مولدها است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ ای استان کرمان تصریح کرد: نیروگاه کهربا و کیهان رفسنجان که در مجموع 58.2 مگاوات هستند برای 24 نفر اشتغالزایی شده است.

 وی افزود: پاییز امسال مصرف برق استان کرمان ۴۲ درصد رشد داشته که بیشتر این مصرف در بخش های فولادی در بردسیر، مشیز زرند و فروکروم استان بوده است و پیش بینی می کنیم در سال آینده رشد ۳۵ تا ۴۰ درصدی را در بخش صنعتی کرمان داشته باشیم.

 نصراللهی خاطرنشان کرد: ۴۶ پروژه ابلاغی استان کرمان در بخش برق است که باید به بهره برداری برسند از این تعداد ۱۹ پروژه با اعتبار 1150 میلیارد تومان در دست انجام  است که 4 مورد آن با اعتبار  ۴۷۲ میلیارد تومان جزو پروژه‌ های اقتصاد مقاومتی‌ استان هستند که تا سال آینده به بهره‌ برداری می رسند.

 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ ای استان کرمان اعلام کرد: 2 پروژه پست برق 400 در جیرفت و کهنوج هم در 22 بهمن به بهره برداری می رسند./شبستان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا