نماینده مردم رفسنجان و انار د رمجلس شورای اسلامی گفت: در آینده نزدیک استان کرمان از جمله استان هایی خواهد بود که معادن بسیاری در آن فعال می شوند و نیاز به توسعه کارگاه های فرآوری، ایجاد خطوط ریلی و غیره است.

به گزارش رفسنجان فردا؛ احمد انارکی محمدی روز گذشته  در آیین افتتاح نیروگاه 58.2 مگاواتی در رفسنجان که با حضور وزیر نیرو  به بهره برداری رسید؛ بیان کرد: رفسنجان دارای بزرگمردان و کارهای بزرگی است که  زبانزد عام و خاص است، مردم این خطه کمترین توقعات را داشته و در این منطقه خیرین بزرگی داریم که در حوزه های درمان، مذهبی، امنیت و غیره املاک خود را وقف کردند به طوری که در کشور نیمی از املاک موقوفه هلال احمر در رفسنجان است.

  نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال های اخیر خیرین امنیت ساز 30 میلیارد تومان در رفسنجان هزینه کردند ضمن اینکه 80 سال پیش مرحوم معین زاده ملک خود را در راستای پزشکی هسته ای وقف کرده است؛ رفسنجان در دوران دفاع مقدس کمک های شایسته ای با کمک مرحوم حجت الاسلام هاشمیان جمع آوری و روانه این میدان کردند و بیش از هزار شهید در رفسنجان و انار تقدیم اسلام و انقلاب شد.

 وی به بخش برق و انرژی در این شهرستان پرداخت و ادامه داد: رفسنجان در بخش تلفات برق، هزینه های زیادی در حوزه های خانگی و غیر خانگی متحمل می شد که قبلا" هم در مجلس شورای اسلامی تقاضای احداث یک امور برق در این شهرستان را داشتم زیرا یک امور برق با جمعیت 350 هزار نفر ایرانی و 80 هزار نفر اتباع بیگانه جوابگو و پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

 وی تصریح کرد: سال گذشته با حمایت های مهندس متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر ایران و مدیران برق استان کرمان بخشی از تلفات برق این منطقه ساماندهی شد.

 نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث کشاورزی، در استان کرمان 11 هزار حلقه چاه غیرمجاز داریم که 35 مورد از این تعداد در رفسنجان وجود دارد این 35 حلقه چاه  بیش از 20 سال عمر دارند و به زودی با اصلاحیه مواد 27 و 28 برای اولین بار از این چاه ها انتقال آب به صنعت و حوزه گلخانه ها صورت می  گیرد.

  وی ادامه داد: انتظار داریم این مسئله منطقه ای دیده شود زیرا درختان 30 تا 40 ساله در رفسنجان نیاز به آب دارند که امیدواریم این اصلاحیه مواد 27 و 28 انجام و آب از چاه های کشاورزی به اراضی مرغوب انتقال یابد؛ در سال 1500 میلیارد دلار حاصل از صادرات و فروش پسته عاید کشور می شود که 500 میلیون دلار تنها در رفسنجان تولید محصول پسته انجام می شود.

 

انارکی محمدی با اشاره به اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به مرکز ایران گفت: این پروژه از سال 92 در حال اجرا است و تا خرداد سال 99 به رفسنجان می آید لذا با توجه به اینکه در رفسنجان و انار بخش صنعت نیاز به آب دارد و  عدم آب موجب شده تا سرمایه و درآمد این محصول به خارج شهرستان برای آبادانی جاهای دیگر برود تقاضا داریم تخصیص آب به بخش صنعت صورت گیرد تا هم نرخ بیکاری پایین آید هم اینکه توسعه منطقه را شاهد باشیم.

 

 وی با اشاره به اینکه با توجه به مغفول ماندن بحث صنعت تا 4 سال اخیر، اما از 4 سال اخیر با ورود بخش خصوصی کارخانجات متعددی در رفسنجان ایجاد شد بیان کرد: در آینده نزدیک استان کرمان از جمله استان هایی خواهد بود که معادن بسیاری در آن فعال می شود و نیاز به توسعه کارگاه های فرآوری، ایجاد خطوط ریلی و غیره است که در این راستا برنامه ریزی شده و موافقت های اصولی جهت ایجاد مسیر ریلی اخذ شده و امیدواریم با ورود بخش خصوصی و دولت مطالعات راه آهن یزد به رفسنجان و باغین انجام شود تا این مسیر به مسیر ریلی بم و کرمان ملحق و جابجایی های بار انجام شود.

 

 

انارکی محمدی گفت: یکی از بزرگترین ماینینگ های کشور و بزرگترین مرکز داده کشور در رفسنجان جهت تولید رمزارزها از برق راه اندازی شده زیرا ما برق اضافه داریم ضمن اینکه سرمایه گذاری بزرگ دیگر در بحث تولید فولاد ضد زنگ با ظرفیت 100 هزار تن که بزرگترین کارخانه کشور در رفسنجان قرار است احداث شود لذا رفسنجان در مسیر صنعتی شدن و توسعه ای قرار گرفته و بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این منطقه کمک بسزایی به این مقوله کرده و می کند./شبستان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا