دبیر ستاد انتخابات استان در جلسه با روسای کمیته اطلاع رسانی شهرستان‌های استان یزد، مهم‌ترین وظیفه مجریان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند همراه با فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی شاه حسینی" سرپرست دفتر ‌امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان در جلسه با مسئولان روابط عمومی فرمانداری و روسای کمیته‌های اطلاع رسانی شهرستان‌های استان که با حضور "علی صالحی" مدیرکل روابط عمومی استانداری و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان برگزار شد، مهم‌ترین وظیفه وزارت کشور در سال جاری را برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند همراه با فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم ‌عنوان کرد.
وی ادامه داد: نگاه به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بایستی یک موضوع فراجناحی باشد و فضا را طوری هدایت کرد تا با کم ترین تنش، منتخب مردم برگزیده شود.
شاه حسینی یکی از رویکردهای اصلی و محوری کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان را زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: نقش رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌ها در جلب مشارکت حداکثری هموطنان نقشی تاثیر گذار و مهم است.
دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه در سازوکار انتخابات باید حق‌الناس و امانت‌داری رعایت شود، ‌خاطرنشان کرد: رعایت بی طرفی، صیانت و امانت داری از رأی مردم مصداق حق‌الناس است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.


شفاف سازی و تنویر افکار عمومی از وظایف اصلی کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان


شاه حسینی یکی از ارکان انتخابات که در تمامی مراحل انتخابات نقش موثر‌ی دارد را کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی دانست و گفت: تنویر افکار عمومی و شفافیت موضوعات مختلف، از وظایف اصلی روسای کمیته اطلاع رسانی حوزه های انتخابیه استان است.
سرپرست دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ادامه داد: روسای کمیته های اطلاع رسانی شهرستان‌ها باید به قوانین و مقررات انتخاباتی اشرافیت کامل داشته باشند و مُر قانون را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.
شاه حسینی افزود: لازم است برای تمامی مراحل برگزاری انتخابات یک برنامه زمان‌بندی و سناریوی تعریف شده داشته باشیم تا بتوانیم بهترین تصمیم‌ها را در کمترین زمان ممکن بگیریم.
دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به لزوم ارتباط بین مردم و مسئولان شهرستان‌ها، ‌تصریح کرد: مسئولان روابط عمومی علاوه بر رسالت خطیر اطلاع رسانی، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.
‌وی با بیان اینکه در بحث روابط عمومی نیاز به نگاه و برنامه نو داریم، ‌گفت: باید چاشنی کارهای ما در حوزه روابط عمومی، خلاقانه و هنرمندانه باشد.
شاه حسینی با اشاره به اصول حکمرانی خوب مدیریت ارشد استان، ‌ادامه داد: یکی از  اصول حکمرانی خوب تعامل سازنده با گروه‌های مختلف در سطح استان است.
دبیر ستاد انتخابات استان در پایان سخنان خود یکی از وظایف مهم کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی را ارتباط با رسانه ها به‌ویژه رسانه های محلی، مطبوعات، صداوسیما، خبرگزاری‌ها، سایت های خبری و ارتباط موثر با فضای مجازی دانست.
گفتنی است در پایان این جلسه از روسای کمیته اطلاع رسانی شهرستان‌های مراکز حوزه انتخابیه ‌استان که در فرآیند ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تلاش موثر و ستودنی داشتند، با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا