فرماندار بافق در بازدید از پروژه انتقال آب به روستای قطرم گفت: از مجموع 22 کیلومتر خط انتقال، 17 کیلومتر آن لوله گذاری پلی اتیلن می باشد که تاکنون 70 درصد پیشرفت کارداشته است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ صبح امروز شنبه هفتم دی ماه، فرماندار بافق به همراه بخشدار مرکزی، رییس اداره آب و فاضلاب روستایی، پیمانکار، برخی از مسئولان و همچنین دهیار و عضو شورای روستا از پروژه خط انتقال آب شرب به روستای هدف گردشگری قطرم این شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان تکمیل این طرح قرار گرفت.

فرماندار بافق در حاشیه این بازدید گفت: قطرم بافق تنها روستای شهرستان است که از شبکه پابدار آب شرب و بهداشت برخوردار نیست که در بعضی از مواقع نیاز دارد تا آبیاری سیار انجام شود.

محمد زاده رحمانی افزود: با تکمیل این پروژه که شامل 22 کیلومتر خط انتقال می باشد این روستا نیز از طریق مجتمع آبرسانی مبارکه به شبکه پایدار آب وصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تکمیل و راه اندازی این پروژه مشکل اساسی چندین ساله ساکنان این روستا که از مناطق هدف گردشگری شهرستان و از جمله روستاهای مولد استان نیز محسوب می شود، حل خواهد شد که تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس را نیز در پی خواهد داشت.

فرماندار بافق در پایان با بیان اینکه عملیات لوله گذاری تا پایان امسال تکمیل می شود در مورد جزییات این پروژه نیز گفت: از مجموع 22 کیلومتر پروژه  17 کیلومتر آن لوله گذاری پلی اتیلن که با پیشرفت کار 70 درصد و مابقی نیز لوله گذاری چدنی است که عملیات آن پس از اتمام قسمت اول آغاز خواهد شد.

بخشدار مرکزی بافق نیز با اشاره به میزان اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه عنوان داشت: در مجموع بیش از 36 میلیارد ریال جهت تکمیل این طرح نیاز است.

داود پورامینی افزود: با تکمیل این طرح مشکل تامین آب شرب و بهداشت 60 خانوار روستای قطرم، چاه  کشاورزی شهدا و شهید بهشتی نیز رفع خواهد شد.











  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا