استاندار یزد با بیان اینکه باید بافت تاریخی را به عنوان اولویت اول استقرار مدیریت واحد در نظر بگیریم، افزود: تحقق مدیریت واحد، چشم انداز همه فعالیت ها در بافت تاریخی باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست شورای راهبردی بافت تاریخی که با حضور اعضای اعضا این شورا و در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، با اشاره به مسئولیت هایی که برای حفظ میراث تاریخی وجود دارد، افزود: این ستاد برای پاسخ به این مسئولیت ها ایجاد شده و فعالیت ستاد بازنمود ارزش های فرهنگی و تاریخی ما بوده و موظف هستیم برای حفظ و احیا میراث فرهنگی تلاش کنیم.
استاندار با اشاره به تعهدات داده شده به یونسکو برای ثبت جهانی میراث تاریخی یزد گفت: اجرای درست این تعهدات وظیفه و مسئولیت ما است و باید تمام تلاش خود را برای اجرای آن به کار ببندیم.
وی ادامه داد: ثبت جهانی نشان دهنده احترام دنیا به ارزش های تاریخی و فرهنگی یزد بوده و فرصتی برای تقویت فعالیت های حوزه میراث فرهنگی در اختیار ما قرار داده است.
استاندار با بیان اینکه میراث فرهنگی و گردشگری یکی از محور های ایجاد اشتغال در استان است، افزود: این موضوع فرصتی برای ما برای بهره برداری هر چه بهتر از ثبت جهانی برای رشد و شکوفایی اقتصادی استان است.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود بر فرهنگسازی و رشد آگاهی های مردم و خصوصا ساکنان بافت تاریخی نسبت به ارزش ها و  اهمیت این بافت تاکید کرد و افزود: باید دوره های آموزشی برگزار شود و خروجی این دوره ها در کنار ارتقا آگاهی های مردم، شکل گیری انجمن های مردمی برای حفظ و احیا میراث فرهنگی و ارتقاء فرهنگ رفتار با گردشگران باشد.
استاندار ادامه داد: در نتیجه خروجی این دوره های آموزشی باید سازمان های مردم نهاد باشند و نیز باید آنها را مورد حمایت قرار دهند.
استاندار یزد با اشاره به نقش کلیدی آموزش و پرورش برای آموزش و فرهنگسازی در حوزه میراث فرهنگی گفت: باید آموزش و پرورش فرزندان یزدی را باورمند نسبت به حفظ میراث فرهنگی بار بیاورد.
استاندار با بیان اینکه چشم انداز مدیریت بافت تاریخی، مدیریت واحد است افزود: بافت تاریخی را به عنوان اولویت اول استقرار مدیریت واحد در نظر بگیریم و دستگاه ها با جدیت همگرایی در اجرای برنامه ها و پروژه ها بافت تاریخی را مورد توجه قرار دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا