استاندار یزد با اشاره به لزوم عمومی کردن مباحث و موضوعات مربوط به مدیریت بحران گفت: آموزش به شهروندان، مهمترین رسالت دستگاه ها در حوزه مدیریت بحران است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی طالبی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه "ایمنی در بحران (توانمندی های ستاد مدیریت بحران استان یزد)" که با حضور جمعی از شهروندان و مسئولین در سالن مدیریت بحران واقع در بلوار طراوت برگزار شد، با تشکر از دست اندر کاران برگزاری این نمایشگاه گفت: آموزش و فرهنگسازی چگونگی مدیریت بحران از جمله مسائلی است که باید توسط این نمایشگاه به مردم منتقل شود.
استاندار با بیان اینکه ایران کشوری است که با بلایای طبیعی متعددی دست و پنجه نرم کرده است افزود: همه مناطق کشور نمونه هایی از بحران را تجربه کرده اند و مردم به صورت ملموس با تبعات بحران ها و اهمیت مدیریت آن آشنا هستند.
وی با بیان اینکه باید به سمت عمومی کردن مباحث و موضوعات مربوط به مدیریت بحران برویم، افزود: اینگونه نمایشگاه ها موجب ارتباط بیشتر مردم با سازمان های درگیر با مدیریت بحران می شود.
طالبی در خصوص دیگر آثار عمومی کردن برنامه های مدیریت بحران عنوان کرد: با عمومی کردن این برنامه ها نگاه تیز بین مردم را برای ارتقا برنامه های خود خواهیم داشت و مطالبه گری را در آنها تقویت خواهیم کرد.
وی افزود: پیشگیری از آسیب‌ بحران‌ها و کاهش آن باید به مطالبه عمومی در بین اقشار مختلف مردم تبدیل شود.
استاندار یزد با اشاره به مدیریت بحران در دیگر کشورها گفت: نقش دولت و دستگاه‌های مختلف امداد و نجات در حوادث مختلف به صورت پشتيبانی بوده و با ارائه آموزش ها از سوی دولت، شهروندان باید آمادگی پیشگیری و کاهش آسیب‌ها را داشته باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا