فرماندار رفسنجان گفت: در قضیه فعالیت صنایع آلاینده ازجمله کوره‌های سرباره مس جدی هستم تا زمانی که استانداردسازی فعالیت شان صورت نگرفته حق ادامه فعالیت ندارند.

به گزارش رفسنجان فردا، مجید فصیحی‌هرندی امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار داشت: اخیرا درگیر برخی مسائل ازجمله جاسازی قرص در اقلام خوراکی بودیم که نشان ‌می‌دهدکسانی که بدخواه مردم هستند از هیچ روشی برای ضربه‌زدن به مردم کوتاهی نمی‌کنند که در واقع نشان از این دارد آن‌ها از رویارویی مستقیم با مردم عاجز شدند.

فرماندار رفسنجان بیان داشت: به‌طور طبیعی قابل درک است دشمن در همه عرصه‌ها بخواهد به ملت و نظام فشار وارد کند ملت دچار مشکلات و مسائلی می‌شود و برای جنگیدن با آن به سختی‌هایی می‌افتیم.

وی ادامه داد: هرچه مصمم‌تر و مستقل‌تر باشیم و در مدار حقوق انسانی حرکت کنیم مشکلاتی هم پیش روی ما خواهد بود و کسانی هستند که مانع استقلال و خودکفایی شوند.

فصیحی‌هرندی ابراز داشت: یکی از اهدافی که در این پروژه دنبال می‌شود این است که امنیت روانی مردم را بر هم بزنند و اعتماد مردم به تولیدکنندگان را از بین ببرند البته روش‌هایی هم پیش از این به‌کار بردند کمااینکه در تنباکوها موادمخدر می‌ریزند تا نسل جوان ما به مشکل بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: مورد بعدی این حرکت، هدف‌قراردادن اقتصاد کشور است که در مباحثی از جمله دلار هم همین‌کار کردند و ممکن است در عرصه‌های متفاوت نظام و ملت را به زحمت بیندازد.

فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از مباحث خود به صنایع آلاینده ازجمله کوره‌های سرباره مس یاد کرد و گفت: این فعالیت برای سلامت مردم خطر زیادی دارد من روی این قضیه جدی هستم یک انبار بگیرند هرچه سهمیه دارند داخل انبار تخلیه کنند وقتی موارد استانداردسازی فعالیت شان کامل شد می‌توانند ادامه فعالیت خود را بدون ضررزدن به سلامت مردم و محیط‌زیست از سر بگیرند.

وی ادامه داد: بریدن درختان تر برای زغالسوزی و تولید زغال برای محیط‌زیست خسارات جبران‌ناپذیری دارد که باید از این کار جلوگیری شود.

گزارش 5 مورد وجود قرص توسط مردم/کارشناسان موردی ندیدند

کاظمی کارشناس بهداشت محیط  معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در ادامه مباحث مربوط به وجود قرص در کیک و بیسکویت عنوان کرد: 5 مورد گزارش شده؛ باتوجه به آدرس‌هایی که دادند خرده‌فروشی و عمده‌فروشی که بود کل محصولاتی که بردیم هیچ موردی مشاهده نشد یک مورد هم سرچشمه و یک مورد در نوق گزارش شد 5 مورد هم داشتیم که دانش‌آموزان گزارش دادند اما ما موردی مستقیم ندیدیم.

رضاعلی سلطان‌خواه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان بیان کرد: طبق گزارشاتی که از کشور ارائه شده این کار در خط تولید رخ نداده و هیچ‌کدام از این قرص و کپسول‌ها در خط تولید نبوده چراکه در خط تولید این مواد دارویی تحمل حرارت را ندارند و تغییر حالت می‌دهند.

وی بیان داشت: براساس پیگیری‌های کارشناسان همکار ما در نقاط مختلف کشور هیچ جا خودشان مشاهده نکردند که داخل کیک  یا بیسکوییتی قرص وجود داشته باشد و تماما گزارشات مردمی بوده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان تصریح کرد: ممکن است بعضی برای سرگرمی هم تماس بگیرند حتی در قوطی شیرخشک هم وجود قرص گزارش شده بود اما هیچ موردی توسط کارشناسان گزارش نشد.

مردم موارد مشکوک را فقط به مراکز بهداشتی گزارش دهند

احمد جمالی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان ابراز داشت: تشکیل تیم مشترک بازرسی در این مورد ضرورت دارد که اگر موارد مشکوک گزارش می‌شود به‌صورت تیمی بازرسی شود همچنین اطلاع‌رسانی شود که مردم اگر مورد مشکوکی مشاهده کردند فقط به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: بوفه مدارس از عمده‌فروشی معتبر اقلام خوراکی را برای عرضه به دانش‌آموزان تهیه کنند تا قابل پیگرد باشد./فارس

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا