نشست مشترک دستگاههای استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اساتید دانشگاه، اعضای کانون تفکر دانشگاه یزد و صاحب نظران اقتصادی به میزبانی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در محل سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، هدف از برگزاری این نشست، گسترش و تقویت تعاملات بین دانشگاه، بخش های اقتصادی، جامعه و صنعت و استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی و کاربردی کردن آن اعلام شد.
یزدفردا:مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این نشست بر تقویت تعاملات میان دستگاههای اجرایی و اقتصادی با دانشگاه و بخش صنعت تاکید کرد و آمادگی این مجموعه را در این زمینه اعلام کرد. 

" علی نمازی " تحقیق و پژوهش را از جمله عوامل رشد اقتصادی و این دو را مکمل یکدیگر دانست و اظهار داشت: همانگونه که اقتصاد در روند پیشبرد فعالیت های پژوهشی موثر است، حاصل کار اقدامات پژوهشی نیز می تواند به بهبود اوضاع اقتصادی منجر شود.
وی با بیان اینکه توسعه ارتباطات و تعاملات میان دانشگاه و صاحب نظران اقتصادی و بخش های اقتصادی و اجرایی از سیاست های محوری وزارت اقتصاد و یکی از برنامه های سفر های استانی وزیر اقتصاد نشست با فعالان این بخش است تصریح کرد: با توجه به اینکه اغلب موضوعات پایان نامه های دانشگاهی به مباحث استانی مرتبط می شود امیدویاریم با گسترش ارتباطات بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، ابتکار عمل دانشگاه یزد در تشکیل کانون های تفکر را ستود و یادآور شد: این ایده می تواند منجر به تقویت همکاری های  بخش های اجرایی و دانشگاه و حل بسیاری از مشکلات شود. 
نمازی ابراز امیدواری کرد: پایان نامه های دانشجویی و فعالیت های پژوهشی در راستای اهداف و برنامه های وزارت اقتصاد قرار گیرد و ما از آن حمایت خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بسیاری از فعالیت های دستگاههای استانی وزارت اقتصاد فراتر از ابعاد استانی است گفت: برخی استان ها از منافع حاصل از این تلاش ها  بهره مند می شوند.
رئیس دانشگاه یزد هم در این نشست ارتباط میان دانشگاه ، جامعه، بخش صنعت، بخش خصوصی از نیازهای شرایط فعلی جامعه به خصوص در شرایط تحریم  عنوان کرد و گفت: دانشگاه یزد در این راستا، اقدامات و فعالیت های خوبی انجام داده است.
" قاسم برید لقمانی " سمت و سو دادن پایان نامه های دانشجویی به بخش صنعت و نیازهای جامعه را از جمله این اقدامات بیان کرد و گفت: تشکیل کانون تفکر دانشگاه یزد و کانون تفکر اقتصاد دانش بنیان از دیگر برنامه ها است.
وی گفت: شناسایی و آسیب شناسی مشکلات فرهنگی مرتبط با بخش صنعت و جامعه و نشست مشترک با بخش های اقتصادی و اجرایی از دیگر فعالیت ها و برنامه های این دانشگاه می باشد و امیدواریم حاصل این تلاش ها، دستاورد خوبی برای استان و کشور داشته باشند.
رئیس دانشگاه یزد در بخش دیگری از سخنانش توان علمی این دانشگاه را خوب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر درخواست متعددی از کشورهای مختلف برای تحصیل در این دانشگاه وجود دارد و 15 ملیت در دانشگاه یزد تحصیل می کنند.
وی با ابراز امیدواری از اینکه حاصل مطالعات دانشگاهی در سطح جامعه عملی و کاربردی شود گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست های استان، توسعه اقتصاد دانش بنیان است باید ارتباط بین دانشگاه و بخش های اقتصادی، اجرایی و جامعه بیشتر شود.
در این نشست گزارشی از ظرفیت های پژوهشی و آموزشی دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری و فعالیت های کانون تفکر دانشگاه یزد، نیازهای آموزشی و پژوهشی دستگاههای اجرایی و راهکارهای توسعه تعاملات این دو بخش ارائه شد.
همچنین اساتید دانشگاه و صاحب نظران اقتصادی دیدگاهها و نقطه نظرات خود را در موضوعات مطرح شده  بیان و مدیران استانی وزارت اقتصاد هم نیازهای آموزشی و پژوهشی بخش های بانکی، بیمه ای، بورس و مالیاتی اعلام و بر همکاری و تقویت ارتباطی میان این بخش ها با دانشگاه و مراکز علمی و آموزشی تاکید کردند.
توسعه اقتصاد هوشمند، مدیریت تورم، بیکاری، رشد اقتصادی، توسعه مراکز نوآوری و دانش بنیان، لزوم توجه به آموزش و پژوهش در بخش های اقتصادی، برگزاری همایش های مشترک، حمایت از پایان نامه های دانشجوی و هدایت آن به سمت نیازهای جامعه و استان از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا