یزدفردا "دکتر عارف در یزد: در این چند سال بیش از 200 میلیارد دلار در کشور هزینه شده است که دولت باید پاسخ دهد با این اعتبارات چند طرح اساسی را آغاز کرده است ؟

عصر امروز پنج شنبه طی مراسمی در فرهنگسرای شهرداری یزد و با حضور دکتر محمد رضا عارف رئیس ستاد انتخابات سید محمد خاتمی در کشور، مهندس اولیاء نماینده مردم یزد در مجلس، مهندس کلانتری استاندار اسبق یزد، مهندس سفید استاندار اسبق یزد، حجت الاسلام و المسلمین رضوی نماینده اسبق مردم یزد و با حضور اقشار مختلف مردم یزد، فعالیت ستادهای مردمی سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری دهم آغاز شد.
 
به گزارش یزدفردا به نقل از یزد آنلاین"در این مراسم، دکتر عارف رئیس ستاد انتخاباتی سید محمد خاتمی اظهار داشت : امیدواریم با انگیزه معنوی مردم و با انجام تکلیف شرعی و ملی خود، حماسه ای دیگر رخ دهد و 22 خرداد به دومین 2 خرداد تبدیل شود.
وی گفت : در این چند سال بیش از 200 میلیارد دلار در کشور هزینه شده است که دولت باید پاسخ دهد با این اعتبارات چند طرح اساسی را آغاز کرده است ؟
وی افزود : دولت بایستی جواب دهد طرح هایی را که در این مدت افتتاح کرده، در چه مرحله ای تحویل گرفته و آیا آنها را طبق برنامه زمانبندی شده به بهره برداری رسانده است ؟
معاون اول دولت اصلاحات  بیان داشت : ما در در اواخر دولت اصلاحات خودکفایی در گندم را جشن گرفتیم ولی درحال حاضر به واردات گندم می پردازیم.
عارف به حوزه سیاست بین الملل اشاره کرد و تصریح کرد : در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که یک اجماع بین المللی علیه ما شکل گرفته و اگر با تدبیر و درایت امورمان را برنامه ریزی نکنیم، شرایط خطرناکی در انتظار ما خواهد بود.
وی گفت : متاسفانه برنامه چهارم توسعه در امور زیربنایی به طور کامل کنار گذاشته شده است.
دکتر عارف گفت : در انتخابات مجلس هشتم علی رغم همه بی مهری ها و ردصلاحیت های غیرقانونی، کاندیداهای اصلاح طلبان با استقبال مردم روبرو شدند و این نشان از پتانسیل خوب اصلاحات در بین مردم دارد.
 وی اضافه کرد : تفکر اصلاحات مبتنی بر خدمتگزاری و پاسخگویی به مردم است و نباید نسبت به مشکلات معیشتی مردم، اشتغال و مسکن جوانان بی تفاوت بود.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد : فردی باید از جریان اصلاحات به عرصه انتخابات وارد شود که احتمال پیروزی وی زیاد باشد و پس از پیروزی بتواند در اداره امور کشور موفق باشد.
محمد رضا عارف بیان داشت : از این رو فشارها به آقای خاتمی برای قبول کردن این مسئولیت آغاز شد و ایشان علی رغم میل شخصی خود، بالاخره این مسئولیت را پذیرفت.
 
رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام خاتمی گفت : حال که آقای خاتمی اعلام آمادگی کرده است، وظیفه ما آغاز می شود و امیدواریم با یاری خدا و همت مردم، بتوانیم تغییر ایجاد کنیم.
وی گفت : وظیفه ما ادای تکلیف است و هر اتفاقی در چارچوب قانون رخ دهد، خیر است. عارف در مورد شخصیت خاتمی گفت : آقای خاتمی فردی است که هیچ چیز را برای خود نمی خواهد و عصبانیت برای امور شخصی ندارد.
رئیس ستاد انتخاباتی سید محمد خاتمی  تاکید کرد : هیچ نگرانی از تخریب توسط رقبا نداریم چراکه همواره تخریب نتیجه عکس داده است.
وی گفت : بعضی برخی از شبهات را در مورد آقای خاتمی مطرح می کنند که آیا وی می ماند ؟ آیا وی با جدیت وارد شده است و برخی سوالات دیگر که باید پاسخ داد آقا خاتمی بنا بر تکلیف شرعی و با جدیت به میدان آمده است.
 
وی در پایان گفت : رویکرد ما در انتخابات، فعالیت در چارچوب قانون و اخلاق اسلامی است و به نتیجه انتخابات هرآنچه که در چارچوب قانون باشد، تمکین می کنیم و مردم در این میان تصمیم گیرنده خواهند بود.
 وی با اشاره به محدود بودن رسانه های اصلاح طلبان گفت : در استان ها باید از تمام امکاناتی که در اختیارمان است، بهره ببریم و بایستی رابطه خود را با توده های مردم تقویت کنیم.
عارف گفت : خاتمی محدود به یک حزب نیست بلکه متعلق به همه مردم است. بایستی در این چند ماه اگر اختلافی داریم، آن را کنار گذاریم و با اتحاد به فعالیت بپردازیم.
 
 
لازم به ذکر است در این مراسم همچنین مهندس اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق ،دکتر سادات اخوی رئیس ستاد انتخابات خاتمی در سال 76 و حجت الاسلام و المسلمین رضوی رئیس ستاد انتخابات خاتمی در سال 80 به سخنرانی پرداختند.
 
 
 
 
 
 
 
 
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا