استاندار یزد با اشاره به اینکه یکی از شاخص های حکمرانی خوب توسعه زمینه ها برای گسترش فضای مطالبه گری و پرسشگری در جامعه است افزود: استان پیگیر این موضوع است و در سال های اخیر شاهد ارتقا آن در سطح استان بوده ایم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمد علی طالبی" در آیین بزرگداشت روز دانشجو با عنوان «دانشجو صدای مردم» که با حضور  سرهنگ رضا پورشمسی؛ فرمانده سپاه الغدیر محمدرضا حداد زاده؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از دانشگاهیان و مسئولین در محل دانشگاه شهید صدوقی برگزار شد، با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی جنبشی مترقی است افزود:حرکتی که دانشجویان در 16 آذر سال 32 انجام دادند نشان دادند که دانشجویان نقطه اتکای مردم در بسیاری از مقاطع تاریخ هستند و تا به امروز دانشجویان صدای مردم بودند.
استاندار با اشاره به پیام خود که به مناسبت روز دانشجو منتشر شده است عنوان کرد: رویکرد استان توسعه زمینه ها برای گسترش فضای مطالبه گری و پرسشگری در جامعه است و اکنون فضای پرسشگری و پاسخگویی به نسبت گذشته ارتقا یافته است.
طالبی با اشاره به تعامل دولت با نهادهای امنیتی در استان یزد گفت: همین تعامل موجب شد که آسیب های اعتراضات اخیر را به حداقل کاهش دهیم.
استاندار ادامه داد: در این اعتراضات اصل را برای رعایت حقوق شهروندی گذاشتیم و حتی دادستان یزد شخصا پیگیر شرایط بازداشتی ها بود تا افرادی که تنها به دنبال اعتراض بودند هر چه سریعتر آزاد شوند.
در ادامه نمایندگان تشکل های دانشجویی سوالات خود را در خصوص مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مطرح کردند و استاندار به بیش از 15 سوال آنها پاسخ داد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا