فرماندار بهاباد با بیان اینکه حمایت از معلولان و خدمت رسانی به آنها وظیفه دینی است گفت: در ارزشیابی سالانه مسئولین ادارات، امتیاز بالایی را به مناسب سازی فضای شهری و اداری ویژه معلولین در نظر گرفته ایم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ جلسه کمیته هماهنگی پیگیری مناسب سازی و شورای سالمندان شهرستان بهاباد صبح امروز شنبه 16 آذرماه 98 به ریاست "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد و با حضور اعضای کمیته و دو نفر از معلولان جسمی بهاباد در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بهاباد با بیان اینکه مناسبت سازی شهری و اداری برای معلولین بستگی به نوع نگاه ما دارد که متأسفانه مغفول مانده است گفت: حمایت از معلولان و خدمت رسانی به آنها وظیفه دینی و انسانی مسوولان و مردم است.

"محمدمهدی خانی زاده" طی سخنانی با تأکید بر لزوم تکریم این قشر از جامعه ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی موظف هستند حداقل ساختمان ها و اماکن تحت اختیار خود را برای استفاده معلولان مناسب سازی کنند و نهادها بر اساس این موضوع ارزیابی خواهند شد.

وی در این رابطه تصریح کرد: در ارزشیابی سالانه مسئولین ادارات شهرستان، امتیاز بالایی را به مناسب سازی فضای شهری و اداری ویژه معلولین در نظر گرفته ایم.

خانی زاده با توجه به حضور دو نفر از معلولین در جلسه گفت: شما معلولان باید مطالبه گر باشید و برای دستیابی به یک شهر مناسب سازی شده نسبت به استفاده از سمن ها و تشکیل انجمن معلولین اقدام و از این طریق مشکلات خود را اعلام نمایید تا گام های مناسبی در این زمینه برداشته شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهاباد با ابراز گلایه از اینکه رمپ هایی که در ادارات و بانک ها وجود دارد استاندار لازم را ندارند، بر اصلاح این رمپ ها تأکید نمود و گفت: در داخل ادارات و ساختمان ها هم باید برای تردد معلولین مناسب سازی شود.

"حسن عبداله ئیان" گفت: مناسب سازی فقط برای معلولان نیست بلکه جمعیت سالمند نیز از این مناسب سازی بهره می برند و با وجود 400 معلول در شهرستان، نیازمند تلاش و همکاری همه جانبه دستگاه ها می باشد.

وی برخی از نتایج این مناسب سازی را امکان حضور و دیده شدن توانمندی های معلولان، ارتباط و تعامل مؤثر با جامعه، تساوی فرصت ها و موجب برقراری عدالت اجتماعی دانست.  

در این جلسه از رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بهاباد به عنوان تنها اداره ای که هم ورودی استاندار و هم در داخل ساختمان را برای معلولین مناسب سازی نموده بود با اهداء لوح تقدیر از سوی فرماندار مورد تجلیل قرار گرفت.  

تشکیل انجمن معلولین شهرستان بهاباد، اختصاص بخشی از اعتبارات عمرانی شهرداری به بحث مناسب سازی، تعیین مشاور در امور معلولین هم برای فرماندار و هم برای شهردار و شورای اسلامی شهر، مناسب سازی فضای شهری، اداری و بانک ها برای معلولین تا یک ماه آینده و اختصاص امتیاز در ارزشیابی مسئولین ادارات به اقدامات صورت گرفته در این رابطه از برخی مصوبات این جلسه بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا