مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در صبح پنج‌شنبه 14 آذرماه در آیین تجلیل از کتابداران و فعالان عرصه کتابخوانی استان گفت: کتابخانه، جایی امن، آرام و دوست‌داشتنی است و بنده هم افتخارم این است که کتابدارم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد‏، آیین تجلیل از کتابداران و فعالان عرصه کتابخوانی استان یزد با حضور احمد ترحمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار‎؛ سیدمحمد رستگاری، فرماندار یزد؛ رضا زارع‌زاده، فرماندار مهریز؛ محسن حرازی‌زاده، مدیرکل هلال احمر یزد؛ سیدحسین پیغمبری، مدیرکل کانون پرورش فکری استان؛ عباس ملازینلی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد و رضا ذوالفعلی‌نژاد، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی یزد در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی دکتر جوادی برگزار شد.

رقیه دوست فاطمی‌ها‏ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با تبریک میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع) و گرامیداشت روز ”کتاب‏، کتابخوانی و کتابدار“ گفت: خوشحالیم که برای پنجمین سال، افتخار میزبانی از کتابداران عزیز سراسر استان داریم و به همین مناسبت، از کتابداران، کتابخوانان و فعالان برتر عرصه کتابخوانی در استان یزد تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه کتابخانه محیطی است که بسیاری آرزو دارند در آن به خدمت بپردازند، تصریح کرد: کتابخانه، جایی امن، آرام و دوست‌داشتنی است و بنده هم افتخارم این است که کتابدارم و مدت‌ها در خدمت کتاب و کتابخوانان بوده‌ام.

دوست فاطمی‌ها با اشاره به احتمال تغییرات در بودجه پایدار نهاد کتابخانه‌های عمومی و کاهش احتمالی این بودجه، بیان داشت: ما کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌ها از مجلس و دولت خواستار توجه ویژه به بودجه نهاد هستیم، چراکه کاهش بودجه این نهاد فرهنگی می‌تواند خدمات مطلوب کتابخانه‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی افزود: ایجاد اختلال در خدمات مطلوب کتابخانه‌ای، وقوع آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد که مجبور خواهیم شد سال‌های بعد هزینه‌های گزافی برای رفع تبعات این آسیب‌ها صرف کنیم.

گفتنی است در آیین تجلیل از کتابداران و فعالان عرصه کتابخوانی استان یزد، از 29 کتابدار و مسئول کتابخانه برتر، فرمانداران برتر در حوزه کتابخوانی، کتابخانه‌های شهری، روستایی و مستقل برتر، خدمتگزار برتر استان، پیشکسوت برتر استان، کتابخوانان برتر استان در گروه‌های سنی مختلف، برترین‌های استانی جشنواره خاطره‌نویسی کتابداران کشور و همچنین داوران استانی جشنواره هدهد سفید تقدیر شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا