معاون اداره کل دادگستری استان یزدبا بیان این‌که هدف، برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور است؛ رسالت اصلی قوه قضائیه را پیش‌گیری از وقوع جرم عنوان کرد و گفت: با مصادیق تشویق مردم به تحریم انتخابات برخورد می‌شود.

محمدحسین رحیمی زاده روز شنبه درنشست ستاد پیش‌گیری از جرائم انتخاباتی شهرستان اردکان افزود: با تشریح موارد قانونی به داوطلبان تأییدشده و هواداران آن‌ها در فضای حقیقی و مجازی می‌توان از وقوع جرائم ناخواسته انتخاباتی جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: جلوگیری از آلوده‌شدن فضای انتخابات به اتهامات و بداخلاقی‌های انتخاباتی را در قوه قضائیه دنبال می‌کنیم.

فرماندار اردکان نیز در ادامه با بیان اینکه کمیته پایش فضای مجازی با هدف برگزاری انتخابات پرشور، قانونمند و سالم تشکیل شد بیان داشت: ایجاد آرامش در جامعه و سالم‌سازی محیط انتخابات در شرایط کنونی از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس هیات اجرایی انتخابات اظهار داشت: انتخابات یکی از ارکان تبلور حقوق مردم در تعیین سرنوشت خود است و قوای مجریه و قضائیه باید در کنار یکدیگر انتخاباتی سالم و شکوهمند را برگزار کنند.

بهروز شهابی زاد اظهار داشت: کمیته رصد فضای مجازی با هدف نظارت بر تخلفات احتمالی تشکیل و گزارش مستمر از آن به دستگاه‌های مرتبط ارسال می‌گردد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نیز در پایان این نشست گفت: شور انتخاباتی با رعایت قانون منافاتی ندارد.

مهدی حسن‌پور اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به صاحبان رسانه‌ها و فعالان مجازی و پایش مداوم این فضا در برهه انتخابات در کمیته رصد فضای مجازی انتخابات شهرستان پی‌گیری می‌شود.

وی تأکید کرد: این کمیته وظیفه رصد و مستندسازی تخلفات و جرائم انتخاباتی و انتقال به قوه قضائیه را بر عهده خواهد داشت و پیش‌بینی به‌موقع و اقدام فوری در مواجهه با جرائم و تخلفات احتمالی، اعتماد عمومی و درصد مشارکت مردم را افزایش می‌دهد.

 در ابتدای این نشست، گزارشی از میزان ثبت‌نام و شرایط داوطلبان توسط رقیه کرمانیان معاون فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان اردکان ارائه شد.

  • نویسنده : ایرنا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا