به گزارش خبرنگار يزد فردا " طبس: شوراي شهر طبس در حركتي عجيب پيشنهاد داد طيفهاي سياسي بر روي يك كانديدا باجماع برسند در اين راستا جلسه اي بانام هم افزايي شهرستان طبس برگزار كه صحبتهاي حجه الاسلام حيدرزاده كه به شيخ اصلاحات طبس معروف است دربين سخنرانها قابل تامل بود ، وي علت شكست را اينچنين تشريح كرد:
حجت الاسلام و المسلمین حیدرزاده در ابتداي سخنان خود در اين جلسه گفت: از اعضای شورای اسلامی پرتلاش، موقعیت‌شناس و خادم شهر و آقای مرادی رئیس شورای اسلامی شهرستان که ذکر خیر ایشان را شنیده ایم‌؛ بابت برگزاری جلسات هم‌افزایی و تعامل قدردانی می‌کنم.

وي افزود: نقد به گذشته برای کسب تجربه خوب است و برای اینکه چراغ راه آینده باشد نیز مطلوب است؛ ولی اگر بدون شناخت از گذشته تصمیم گرفتیم بازهم به چاه ویل گرفتار آمده ایم.

حیدرزاده در این جلسه که به میزبانی شورای اسلامی شهر طبس برگزار شده بود؛ گفت: همه از اختلاف در طبس صحبت می‌کنند و وقتی صحبت از اختلاف می شود تیغ تیز انتقاد به سمت دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا نشانه می‌رود و این‌ها بعنوان منشاء اختلاف شهرستان طبس معرفی می شوند.

وی تصریح کرد: منکر تاثیر منفی اختلاف در جامعه نیستم اما شکست طبس در انتخابات گذشته ثمره اختلاف نبود بلکه نتیجه نظرات استصوابی و مهندسی انتخابات بود.
اما قبل از اینکه اختلاف موجب شود که کرسی نمایندگی از دست طبس خارج شود؛ این نظارت استصوابی و مهندس انتخابات بود که موجب شکست شد و بپذیریم کسانی پشت پرده با مهندسی انتخابات آنچه را که می‌خواهند رقم می‌زنند و آنکه را می‌خواهند انتخاب می‌کنند.

آنهايي که نشسته‌اند و تعیین کردند که جه کسی برود مجلس؛ در واقع انتخابات را مهندسی کرده اند و اینگونه رفتارها موجب شکست طبس در انتخابات گذشته شده است.
حيدرزاده افزود اگر دوره ای از شکیبی بزرگ محروم شده ایم یا دوره گذشته نیز نشد یک طبسی به مجلس برود به همین رد صلاحیت‌های حاصل از نظارت استصوایی برمی‌گردد که چهره شاخص کشوری و ملی و فرزند توانمند طبسی را از طبس می‌گیرد؛ خوب بفرمایید آن وقت چکار از دست ما در طبس برمی‌آید؟

حجت الاسلام حیدرزاده گفت: دوره قبل یک دوره طلایی بود که اصلاح طلب و اصولگرا را باهم نشاند و ما (اصلاح‌طلبان طبس) را با نمازجمعه آشتی داد و به وفاق و وحدت خوبی رسیدیم و اگر از نماینده طبسی محروم شدیم؛ اختلاف نبود بلکه رد صلاحیت ها بود.

همه زحمت‌های همین دوره هم اگر به نظارت استصوابی با آن شکل گذشته برسد؛ بازهم شکست می‌خوریم.

حیدرزاده با اشاره به اینکه برای شخص من ملاک یک طبسی خوب و توانمند است؛ گفت: اینکه نماینده طبسی شود همه دوست داریم ولی همه مواظبت کنند انتخابات دوقطبی نشود که به طور یقین این دو قطبی نباید حتما سیاسی باشد و همین تحریک حس ناسیونالیستی نیز موجب دوقطبی سازی گسترده می‌شود و نمی شود تا تایید اعلام نتایج صلاحیت‌ها تصمیمی برای اجماع بگیریم.

وی افزود: هرجا نیاز به وحدت بوده اصلاح‌طلبان جلو آمده‌اند و هروقت وحدت شکسته شده مقصر اصولگرایان بوده‌اند که نمونه آن در گذشته زیاد بوده است.


حجت الاسلام حیدرزاده تاکید کرد: مردم طبس در انتخابات گذشته بهترین تصمیم را گرفتند که هم خواسته اکثریت را با رای به آن جوان یزدی ثابت کردند و هم به همه اعلام کردند هرکس که به مردم خیانت کند به بدترین وضع حذف می‌شود.

گفتني است نماينده طبس در زمان انتزاع طبس از يزد محمد علي عبداله زاده بود كه طبسيها بجهت مخالفت با اين انتزاع بعنوان مسبب انتزاع طبس از يزد و پس از رد صلاحيت شدن كانديداي مورد نظرشان از جوان يزدي در هفته اخر دعوت كرده و با رأي به ان جوان يزدي به بدترين وضع ممكن نماينده وقت را حذف كردند اص

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا