مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: آیت‌الله جوادی‌آملی به مباحثی مثل حقیقت، رسالت و اعجاز قرآن پرداختند مباحثی که اگر به درستی فهم شود تلقی روشن‌تری از این کتاب مقدس در آن صورت می‌گیرد.

 

به گزارش رفسنجان فردا؛ حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور در همایش ملی بررسی آرا و اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی در رفسنجان اظهار داشت: از افتخارات حوزه علمیه خواهران در استان کرمان این است که چندسالی است که علم ترویج اندیشه‌های قرآنی را برداشته و شخصیت‌های قرآنی را معرفی و تجمید می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان داشت: شخصیت آیت‌الله جوادی‌آملی برای همه ما درس‌آموز است و در مباحث نظری قرآن را به عنوان پاسخ به همه نیازهای جامعه دانسته است.

وی تصریح کرد: سلوک معنوی و مراقبت‌ها و اخلاص آیت‌الله جوادی‌آملی موجب شده ظرفیتی ایجاد شود؛ اگر خدا یاری نکند دستاوردهای انسان جز تکرار علم نخواهد بود اما ایشان با سخنان خود دانش را در ابعاد مختلف تبیین می‌کند و این علمی که خداوند به قلب وی می‌دهد محصول تلاش او در خلوت با خداست.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ابراز داشت: آیت‌الله جوادی‌آملی به مباحثی مثل حقیقت، رسالت و اعجاز قرآن پرداختند مباحثی که اگر به درستی فهم شود تلقی روشن‌تری از این کتاب مقدس در آن صورت می‌گیرد.

بهجت‌پور با اشاره به اینکه یکی از مسائل مطرح شده در بحث منابع تفسیر بین شیعیان این بود که تفسیر قرآن جز به وسیله تفسیری که از اهل بیت رسیده باشد، نمی‌شود، افزود: همچنین به شکل انضمام بین فهم قرآن و اضافه کردن روایات حاصل نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قرآن نیاز به هیچ منبعی ندارد برای فهم ظهورات و معارف فرآن خود بیانگر است و این موضع آیت‌الله سروصدایی در محافل علمی به پا کرد و آیت‌الله جوادی‌آملی تلاش کرد توضیح دهد آن چه باید از قرآن استفاده کنیم به خاطر اصالتی که دارد، است.

بهجت‌پور بیان داشت: آیت‌الله جوادی‌آملی از شاگردانی است که حق شاگردی را ادا کرده و این مکتب را به خوبی برای مردم و جامعه تشریح کرده است.

وی اظهار کرد: ایشان توضیح می‌دهد قرآن با همه ظرفیت بدون نیاز به هیچ منبعی خودش منبع است و در بخش تفسیر توضیح می‌دهد اینگونه نیست که دیگر منابع نتوانند قرآن را توضیح دهند و قرآن، سنت و عقل در کنار هم هستند و سنت را به عنوان مکمل قرآن نیاز داریم و این سنت است که تنها ملازم قرآن است.

وی بیان کرد: تسنیم آیت‌الله جوادی‌آملی، المیزان ۲ است که تفسیر موضوعی قرآن را بر این اساس بیان کرده است./فارس

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا