مدیرعامل شرکت انتقال آب خلیج‌‌ فارس گفت: طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به 3 استان هرمزگان، کرمان و یزد در حال اجراست و در حال حاضر 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 مدیرعامل شرکت انتقال آب خلیج‌‌ فارس گفت: طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به 3 استان هرمزگان، کرمان و یزد در حال اجراست و در حال حاضر 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

به گزارش رفسنجان فردا؛ یاری در حاشیه بازدید از اجرای خط انتقال لوله طرح انتقال آب خلیج‌فارس در نزدیکی سرچشمه اظهار داشت: از سال 92 برای اجرای این طرح مجوزهای لازم اخذ شده و شروع به‌کار کرده است و اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت انتقال آب خلیج‌فارس ادامه داد: برای اجرای این طرح عظیم ملی 721 نفر در این پروژه مشغول هستند و این پروژه در 3 فاز آب‌رسانی به شرکت گل‌گهر سیرجان، مس سرچشمه و چادرملوی یزد در حال اجراست و با راه‌اندازی این پروژه کمک قابل توجهی به تقویت سفره‌‌های آب زیر‌زمینی می‌شود.

وی ابراز داشت: یکی از پروژه‌های بزرگ ملی کشور با همه سختی‌ها پیشرفت قابل توجهی دارد به‌طوری که فاز اول آن تا پایان سال جاری در گل‌گهر سیرجان به بهره‌برداری خواهد رسید و نیمه اول سال آینده نیز این آب به مجتمع مس سرچشمه خواهد رسید.

یاری اذعان داشت: علی‌رغم تحریم‌ها و مسائل سخت کاری پروژه مشکل خاصی ندارد و امیدواریم که این آب از دریا به استان‌های کشور انتقال یابد و مناطق نیازمند به آب به‌ویژه بخش صنعت از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: با تلاش نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تسهیلات ارزی ریالی، کمک‌های مالی از صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی جذب شد تا این پروژه اجرا شود.

یاری توضیح داد: قطعه اول پروژه از کیلومتر 37 غرب بندرعباس از محل آب شیرین‌کن تا گل گهر کرمان به طول 303 کیلومتر؛ قطعه دوم از گل گهر تا مس سرچشمه کرمان به طول 150 کیلومتر و قطعه سوم از مس سرچشمه تا چادرملو و اردکان یزد به طول 510 کیلومتر در حال اجراست.

احمد انارکی‌محمدی اظهار کرد: ما در کشور آب را در بحث‌های میوه، باغات، زراعت و محصولات آبی و روان‌آب‌هایی که از کشور خارج شده است صادر کردیم.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی که در شورای عالی اقتصاد کشور بیان و مطرح می‌شوند پروژه عظیم انتقال آب از خلیج‌فارس با همه سختی‌ها و تحریم‌ها، مشکلات تملکی و عبور از مناطق کوهستانی افتخار می‌کنیم که این طرح با این همه مشکلات مراحل پایانی را طی می‌کند./فارس

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا