رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز با همکاری نکردن بسیاری از دستگاه‌های این شهرستان برای تبدیل مهریز به شهر دوستدار سالمند گلایه کرد و گفت: هنوز یک عابر بانک مناسب‌سازی شده برای معلولان و نابینایان در مهریز نداریم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز با همکاری نکردن بسیاری از دستگاه‌های این شهرستان برای تبدیل مهریز به شهر دوستدار سالمند گلایه کرد و گفت: هنوز یک عابر بانک مناسب‌سازی شده برای معلولان و نابینایان در مهریز نداریم.

«علیرضا علیزاده» به مناسبت روز جهانی معلولین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که پیاده‌روهای مهریز همچنان برای معلولان مناسب نیست، گفت: در کشور مناسب‌سازی مبلمان شهری برای تردد معلولان در اولویت امور نیست.

وی با اشاره به این که مهریز دومین شهر استان یزد با بالاترین تعداد سالمند است، افزود: در حالی که مهریز اولین شهری بود که طرح شهر دوستدار سالمند را مطرح کرد اما بسیاری از دستگاه‌های شهرستان همکاری نکردند به طوری که حتی هنوز یک عابر بانک مناسب‌سازی شده برای معلولان و نابینایان در مهریز نیستیم.

وی اظهار کرد: البته با تاکید فرماندار مهریز قرار شده تا پایان سال، تمامی ادارات مهریز برای معلولین مناسب‌سازی شوند و شهرداری و شورای شهر مهریز نیز مصوب کرده‌اند که در تمام پیاده‌روهای شهر از موزاییک طرح‌دار ویژه نابینایان استفاده شود.

به گفته وی، همچنین قرار است که دو واحد مسکن معلولین با رعایت اصول مناسب‌سازی توسط بسیج سازندگی ساخته و  ۱۳ واحد مسکن مددجویان نیز در همین راستا مناسب‌سازی شود.

وی با بیان این شهرستان مهریز دارای 1300 معلول دارای پرونده است، افزود: ۶۴ مرکز غیردولتی زیر نظر بهزیستی شهرستان فعالیت می‌کنند که زمینه اشتغال‌زایی ۳۲۲ نفر را فراهم کرده‌اند. این اداره در راستای سیاست‌های تشویقی برای به‌کارگیری معلولین در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، کمک‌هزینه بیمه این نیروهای تحت حمایت خود را تقبل کرده ه در این رابطه هم‌اکنون ۳۷ مورد کمک‌هزینه بیمه کارفرمایی و ۳۰ مورد کمک‌هزینه بیمه خویش‌فرمایی پرداخت‌ می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز در پایان نیز با تاکید بر اهمیت پیشگیری به عنوان اقدامی اولی‌تر بر درمان، به خدمات مشاوره قبل از ازدواج اشاره‌ و در این باره تصریح کرد: تمام زوجینی که قصد ازدواج دارند می‌توانند از طرح ژنتیک این اداره بهره‌مند شوند. البته طرح مشاوره گروهی قبل از ازدواج نیز که طی ۱۶ ساعت برگزار می‌شود و تاکنون اجباری بوده نیز قرار است داوطلبانه شود.

  • نویسنده : ایسنا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا