مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از برگزاری آیین تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر استان و قدردانی از تلاش‌های فعالان حوزه کتابخوانی در یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها در این خصوص گفت: در این مراسم که صبح روز پنج‌شنبه 14 آذرماه در کتابخانه عمومی دکتر جوادی برگزار می‌شود، از کتابداران برتر استان، مسئولان برتر کتابخانه، کتابخانه‌های شهری، روستایی و مستقل برتر، خدمتگزار برتر استان، پیشکسوت برتر استان، فرمانداران برتر شهرستان‌ها در حوزه کتاب و کتابخوانی، کتابخوانان برتر استان در گروه‌های سنی مختلف، برترین‌های استانی جشنواره خاطره‌نویسی کتابداران کشور و همچنین داوران استانی جشنواره هدهد سفید تقدیر خواهد شد.

وی افزود: در مجموع 29 کتابدار، کتابخوان و فعال عرصه کتاب و کتابخوانی استان یزد با حضور مسئولان ارشد استانی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/007-S.jpg

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به برگزاری موفق آیین ملی بزرگداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در یزد بیان داشت: با توجه به اینکه یزد، پایتخت کتاب ایران در سال 98 است، میزبانی این آیین ملی در سال جاری به یزد سپرده شد که با تلاش همکاران استان و حمایت ویژه دبیرکل و مسئولان ارشد نهاد کتابخانه‌های عمومی و همدلی دستگاه‌های مختلف استان، این مراسم به نحو شایسته‌ای در آیان‌ماه امسال در یزد برگزار شد.

دوست فاطمی‌ها تصریح کرد: به دلیل برگزاری این آیین باشکوه ملی در استان، مراسم تجلیل از کتابداران و فعالان برتر کتابخوانی یزد با اندکی تأخیر و در 14 آذرماه برگزار می‌شود.

گفتنی است، استان یزد هم‌اکنون 112 باب کتابخانه فعال دارد که از این تعداد 99 باب وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی، 12 باب مشارکتی و یک باب نیز کتابخانه مستقل است. از این تعداد کتابخانه، 83 کتابخانه شهری و 29 کتابخانه نیز روستایی است.

در مجموع 107 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان یزد هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا