معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: سیاست راهبردی وزارت کشور بر چهار محور ‌برگزاری سالم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، قانون‌مداری، امنیت و مشارکت حداکثری مردم متمرکز است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه‌شنبه پنجم آذر ماه "احمد ترحمی" رئیس ستاد انتخابات استان در نشست خبری با اهالی رسانه استان بیان کرد: روند انتخابات از اسفند ماه سال گذشته با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مجریان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان‌ها آغاز شد اما به‌صورت رسمی، ستاد انتخابات استان هم‌زمان با سراسر کشور در اردیبهشت‌ ماه سال جاری تشکیل گردید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه سیاست راهبردی وزارت کشور حول ‌چهار محور سلامت انتخابات، قانون‌مداری، امنیت و مشارکت حداکثری مردم متمرکز است، ادامه داد: مدیریت ارشد استان نیز در امر برگزاری انتخابات حول این چهار محور، تمام تلاش و سعی خود را به‌کار گرفته است.
ترحمی افزود: سه فر‌آیند اول وظیفه مستقیم وزارت کشور است و با ساز و کار طراحی شده تضمین می‌کنیم که انتخابات در استان یزد در سلامت کامل، با رعایت قوانین و اصل بی طرفی و در بالاترین سطح امنیت برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه برای مشارکت حداکثری مردم تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم اما در این رابطه پارامترهای مختلفی وجود دارد، ‌خاطرنشان کرد: یکی از این پارامترها رقابت حداکثری است و در صورتیکه کاندیداهای همه بخش‌های قانونی بتوانند در رقابت حضور داشته باشند، زمینه این مشارکت حداثری فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه میانگین مشارکت مردم در ده دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور ۶۰ و ۵۶ دهم درصد است، ‌گفت: بالاترین میزان مشارکت در دوره پنجم مجلس با ٧١ درصد و پایین‌ترین میزان مشارکت هم مربوط به مجلس هفتم با ۵۱ درصد بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه در تاریخ‌ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، ٣٧ انتخابات و رفراندوم برگزار شده است، ‌ادامه داد: ٣٧٢ میلیون نفر در این انتخابات‌ها واجد شرایط بودند که ۲۵۲ میلیون نفر از مردم در آنها مشارکت داشتند.
ترحمی زمان ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دهم تا شانزدهم آذر ماه سال جاری دانست و افزود: هیئت‌های اجرایی در شهرستان‌ها شامل فرماندار و بخشدار، دادستان منطقه، مدیر ثبت احوال و هشت نفر از معتمدین هستند و کل فرآیند برگزاری انتخابات از طریق این هیئت‌ها برگزار می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات استان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز برای ثبت نام باید به فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه استان یزد و فرمانداری‌های شهرستان های یزد، مهریز، تفت و اردکان مراجعه کنند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا