جلسه کمیسیون کارگری شهرستان بهاباد به ریاست فرماندار بهاباد با محوریت بررسی مسائل و مشکلات کارخانه کیمیاداران کویر با حضور مدیر این کارخانه و مسئولین عضو کمیسیون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ جلسه کمیسیون کارگری شهرستان بهاباد به ریاست فرماندار بهاباد با محوریت بررسی مسائل و مشکلات کارخانه کیمیاداران کویر با حضور مدیر این کارخانه و مسئولین عضو کمیسیون برگزار شد.

فرماندار بهاباد با تقدیر و تشکر از سرمایه گذاران این کارخانه به خاطر ایجاد اشتغالزایی در منطقه، به حمایت ها و پیگیری های فراوان مسئولین شهرستان جهت رفع مشکلات این کارخانه اشاره کرد و گفت: انتظار داریم فقط از نیروهای شهرستان در این کارخانه جذب شوند و تنها زمانی از نیروهای غیربومی استفاده شود که تخصص مورد نیاز در شهرستان بهاباد موجود نباشد.

"محمدمهدی خانی زاده" با ابراز گلایه از تعدیل نیروی انجام شده در این کارخانه خواستار بررسی مجدد جهت بازگشت نیروهای تعدیل شده شد.

مدیرعامل کارخانه کیمیاداران به بیان مسائل و مشکلات این کارخانه از جمله در زمینه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی پرداخت و گفت: تولیدات این کارخانه یک محصول استراتژیک است و در کشور بسیار کم تولید می شود.

خیری با اشاره به هزینه های کارخانه و تعریف چارت جدید نیروهای مورد نیاز کارخانه گفت: علیرغم همه مشکلات تلاش داریم نیروهایی که خارج از چارت در این مجموعه فعالیت می کنند را نگه داریم.

"علی اصغر نوری" رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهاباد، تشکل کارگری در مجموعه کارخانه کیمیاداران را ضعیف عنوان نمود و گفت: هرچند این کارخانه دارای نماینده کارگران است اما ضرورت دارد نسبت به تشکیل شورای کارگری در این کارخانه اقدام لازم صورت گیرد.

بررسی وضعیت نیروهای بکارگرفته در این کارخانه و جذب نیروهای تعدیل شده بعد از رفع مشکل فروش محصولات تولیدی که طی چند هفته آینده رفع خواهد شد از برخی مصوبات جلسه بود.

گفتنی کارخانه کیمیاداران کویر تولید کننده کود شيميايی، اسيد فسفريک و اسید سولفوریک می باشد و به طور مستقیم برای بیش از 300 نفر اشتغالزایی ایجاد نمود است.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا