استاندار یزد با بیان اینکه مهمترین راهکار برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات ایجاد فضای رقابتی است، افزود: رقابت به این معنا است که تمامی احزاب و گروه هایی که پایبند به نظام هستند امکان حضور در انتخابات را داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمدعلی طالبی» در نشست ستاد انتخابات استان که روز چهارشنبه 8 آبان ماه با حضور اعضای این ستاد در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد با بیان اینکه انتخابات در ایران به عنوان شاخص ترین جلوه مشارکت مطرح است، افزود: در نظام های سیاسی ابزارهای متنوع و متفاوتی برای سنجش میزان مشارکت وجود دارد ولی در ایران بار این سنجش بر دوش انتخابات است.
 استاندار با اشاره به اینکه نتیجه انتخابات به صورت مستقیم بر روی زندگی مردم تاثیر می گذارد ادامه داد: از همین رو است که در کشور انتخابات تا این اندازه اهمیت دارد.
 طالبی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: با توجه به شرایطی که در داخل و خارج کشور حکم فرما است، این انتخابات یکی از مهمترین انتخابات سالیان اخیر می باشد.
بالاترین مقام اجرایی استان یزد با بیان اینکه مشارکت مردم استان یزد در انتخابات قبلی مجلس شورای اسلامی خوب بوده است افزود: تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در انتخابات پیش رو نیز شرایط به همین منوال باشد.
 وی با بیان اینکه باید از تمامی ابزارها برای جلب مشارکت مردم استفاده کرد افزود: مشارکت نهادها، سازمان های مردم نهاد و مهمتر از همه مشارکت رسانه ها باید به کار گرفته و شرایط به گونه ای فراهم شود تا حضور اقشار مختلف جامعه را پای صندوق های رای شاهد باشیم.
طالبی با اشاره به این موضوع که مهمترین راهکار برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات ایجاد فضای رقابتی است افزود: رقابت به این معنا است که تمامی احزاب و گروه هایی که پایبند به نظام هستند امکان حضور در انتخابات را داشته باشند.
استاندار ادامه داد: باید فضایی ایجاد کنیم که افراد شاخص بتوانند وارد میدان شده و خود را در معرض ارزیابی مردم قرار دهند.
بالاترین مقام اجرایی استان یزد عنوان کرد: همه بخش های دخیل در انتخابات، از دولت که حوزه اجرا را در اختیار دارد تا شورای نگهبان که وظیفه تایید صلاحیت نامزد ها را بر عهده دارد، موظفند زمینه های لازم برای مشارکت حداکثری را فراهم آورند.
در ادامه این نشست اعضا به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در کمیته های مختلف ستاد انتخابات استان پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا