اولین جشنواره انار سریزد شناسایی انارمرغوب ومعرفی پتانسیل گردشگری مهریز از اهداف برگزاری جشنواره انار سریزد می باشد.


به گزارش خبرگزاری يزدفردا , فصل پاییز که می رسد میوه های مخصوص آن یکی یکی به میدان می آیند و رونق کار کشاورزان بیشتر می شود. مخصوصا میوه هایی که دلی خون دارند و تنها یک بار در سال برداشت می شوند.
انار میوه ای بهشتی ست که نشانه زندگی, زایش و فراوانی ست و زادگاه اصلی آن ایران است.
کشاورزان یزدی در کاشت این محصول مویی سپید کردند و گردشگرانی که در این فصل به یزد سفر می کنند غیر ممکن است سراغی از انار مرغوب یزدی نگیرند.
میوه ای که علاوه بر طعم خوشمزه از افسردگی و نگرانی جلوگیری کرده و شادمانی را افزایش می دهد.
و چند صباحی دیگر اولین جشنواره انار سر یزد برگزار می شود.
علی عقیلی عضو روابط عمومی ستاد اجرایی جشنواره انار سریزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری يزدفردا اظهار داشت: اولین جشنواره انار سریزد مهریز جمعه 17 آبان ماه ازساعت٩صبح الي ١٦ در سریزد مهریز برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناساندن انار مرغوب روستای سریزد بیان کرد.
وی افزود: معرفی آثار تاریخی و مکانهای گردشگری روستای سریزد مهریز از دیگر اهداف مهم این جشنواره است.
عضو روابط عمومی ستاد اجرایی جشنواره, انارچینی, اجرای موسیقی سنتی, سخنرانی پیرمردهای محلی و شناساندن بوم گردی عمارت فرافر را از برنامه های این جشنواره دانست که با حضور استاندار و مسئولین استانی انجام می شود.
وی برگزاری تور گردشگری سریزد و بازدید از قلعه, ارگ و دروازه سریزد را از دیگر برنامه های این جشنواره بر شمرد.
علی عقیلی با بیان اینکه سریزد حداقل بيش از50 باغ زیر کشت انار دارد افزود: در این جشنواره محصولات انار مانند: ترشی, رب, آب انار, صنايع دستي و خود انار نیز به فروش می رسد.
در یک روز تعطیلی می توان لذت در کنار خانواده بودن را با جشنواره ای به طعم انار دو چندان کرد, هم دیداری تازه کرد با آثار تاریخی گذشتگان و هم از محصولات کشاورزی و طبیعی بومی خرید کرد و ساعاتی را از زندگی لذت بیشتر برد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا