یزدفردا :مهندس علی اکبر اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری کار ایران به اظهار نظر در خصوص سفر دوم هیات دولت به استان یزد، مصوبات جلسه استانی هیات دولت و مصاحبه اخیر خود با «پارلمان نیوز» پرداخت.

به گزارش یزدفردا  : نماینده مردم یزد و صدوق درباره برگزاری جلسات کارگروه تخصصی و جلسه استانی هیات دولت با حضور رئیس جمهور و نمایندگان مردم اظهار داشت: امکان حضور در برنامه های صبح روز نخست سفر هیات دولت، بعلت لغو کلیه مرخصی ها برای بررسی بودجه در مجلس، فراهم نشد و به همین علت بعدازظهر آن روز به همراه بقیه نمایندگان به یزد سفر کردیم و در جلسات کارگروه ها شرکت داشتیم.

علی اکبر اولیاء با بیان اینکه برگزاری جلسات کارگروه ها با حضور رئیس جمهور و نمایندگان، ابتکاری جدید و مناسب بود، بیان داشت : استانداری قبل از برگزاری جلسه، پیش نویس مصوبات پیشنهادی را برای بنده ارسال کرده بود و نظریات خود را در این مورد مطرح کرده بودم. وی افزود : در جلسات بررسی پیش نویس ها در نهاد ریاست جمهوری حضور نداشتیم و پس از آن به علت نگرانی ها در مورد اجراء نشدن مصوبات سفر اول، جلسه ای با معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد که آقای سعیدلو نیز بر اجرایی شدن همه مصوبات تاکید داشت و جلسه خوبی بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : نکته مثبت جلسات کارگروه ها و جلسه هیات دولت آن بود که به نمایندگان فرصت اظهار نظر و ارائه پیشنهاد داده شد و نمایندگان نیز از این فرصت بهره لازم را بردند.

 اولیاء گفت : در جلسه هیات دولت، تمامی مصوبات مرور شد و علی رغم کمبود وقت، پیشنهادات نمایندگان دریافت و عمدتا لحاظ شد.

 وی اضافه کرد : در مجموع، دستاوردهای جلسه هیات وزیران را خوب و از رئیس جمهور و هیات محترم وزیران تشکر می کنم.

نماینده مردم یزد در خصوص پیشنهاد خود در جلسه کارگروه ها و جلسه هیات وزیران گفت : بنده در مورد محورهایی که استان ظرفیت های بالقوه ای دارد، پیشنهاداتی را ارائه نمودم. وی گفت : در بخش کشاورزی پیشنهاد شد تا بخش پژوهشی وزارت جهاد از ظرفیت های بالا و دانش فنی بومی استان به خوبی استفاده کند. وی در ادامه افزود : در بخش صنعت، پیشنهاد شد تا وزارت صنایع، یزد را عنوان پایلوت ارتقاء بهره وری و تحقق اهداف برنامه توسعه در کشور قرار دهد که با حمایت رئیس جمهور، این مهم به تصویب هیات وزیران رسید.

اولیاء ادامه داد : در مورد اشتغال، بحث سرمایه درگردش مطرح شد و مدیران عامل بانک ها بر خلاف تصور، برای پرداخت سرمایه در گردش اعلام آمادگی نمودند و مقرر شد تا متقاضیان به بانک ها مراجعه کنند.

نماینده یزد گفت : درباره پارک علم و فناوری یزد نیز پیشنهاد شد ضمن تشکر از مصوبه سفر اول و با توجه به اینکه در این دوسال اقدام موثری در خصوص مصوبه کریدور فناوری استان انجام نگرفته، درخواست شد علاوه بر 700 میلیون تومان، منابع اعتباری از محل اعتبارات معاون فناوری رئیس جمهور به این موضوع تخصیص یابد.

وی بیان داشت : در بحث آموزش و پروش، بحث ایجاد پژوهشکده ادبیات کودک و نوجوان آذر یزدی مطرح شد که وزیر آموزش و پرورش اعلام نمود اعتبار مورد نیاز را در اختیار نداریم که بنده بر اساس احکام قانون برنامه پیشنهاد نمودم از محل بودجه پژوهشی وزارتخانه ها، اعتبار آن تامین شود که مورد تائید رئیس جمهور قرار گرفت. 

نماینده مجلس در شورای عالی معماری و شهرسازی افزود : در بخش حمل و نقل، با توجه به اینکه خسارات زیادی از این محل به استان وارد می شود، تاکید شد بایستی در این مورد اقدامات اساسی انجام شود که مقرر شد تا قانون جامع حمل و نقل به صورت پایلوت در استان یزد اجراء شود.

رئیس کمیته بودجه فراکسیون خط امام در مورد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نیز پیشنهاد شد تا دولت الکترونیک به صورت پایلوت در یزد اجراء شود که مقرر شد تا با برگزاری جلساتی راهکارهای عملیاتی شدن این بحث دنبال شود. وی گفت : در مورد افزایش سهمیه استخدام در سازمان های دولتی نیز پیشنهاد خود را ارائه نمودم.

 اولیاء افزود : در مورد اعتبارات دولت در استان نیز پیشنهاد شد تا این اعتبارات افزایش یابد و تعهدات دولت در رابطه با طرح های خیری به طور کامل انجام شود.

وی همچنین افزود : در جلسه هیات دولت، نماینده محترم ولی فقیه در استان پیشنهادی مبنی بر کمک 7 میلیاردی به صندوق قرض الحسنه فرهنگیان مطرح نمود که مورد تصویب قرار گرفت. استاندار محترم نیز پیشنهاد انتخاب استان یزد به عنوان پایلوت مهندسی فرهنگی را عنوان کرد که به تصویب دولت رسید.

مهندس اولیاء نماینده مردم شریف یزد و صدوق اظهار داشت : در حاشیه جلسه استانی هیات دولت، پیشنهاداتی مبنی بر ایجاد پول واحد کشورهای اسلامی، راه اندازی بازار مشترک کشورهای اسلامی، استفاده از تقویم هجری شمسی به جای تقویم میلادی و توسعه فعالیت های بانک اسلامی به رئیس جمهور برای طرح در اجلاس سران کشورهای اسلامی توسط اینجانب ارائه شد.

عضو فراکسیون خط امام در پایان، درباره مصاحبه اخیر خود با «پارلمان نیوز» گفت : خبرنگار این سایت  از بنده در این باره که شنیده شده است مجموعه استان درنظر دارد تا با برنامه ریزی از قبل، مردم را از شهرستان های دیگر برای استقبال از رئیس جمهوری به صحنه بیاورد و هزینه های این کار را بپردازد، سوال کرد که بنده نیز پاسخ دادم این خبر را شنیده ام و امیدوارم صحیح نباشد. این نماینده مجلس اضافه کرد : رابطه بین رئیس جمهور و مردم باید یک رابطه خودجوش، مردمی و خارج از مداخلات دولت باشد.

وی تاکید کرد : مطلب و تیتر انتخابی برای آن خبر اشتباه بود و به مدیر سایت نیز تذکر داده شد. مهندس اولیاء گفت : برخی از این مطلب سوء استفاده کردند و با پرداختن به حواشی، اصل مطلب را تحت شعاع قرار دادند. وی همچنین اظهار داشت : نماینده مردم بر اساس وظیفه نظارتی خود باید در مواقع عبور از قوانین، هشدارهای لازم را بدهد ولی متاسفانه برای عده ای این مسئولیت نماینده قابل درک نیست. مجددا تاکید می کنم که برای این عمل به لحاظ قانونی و شرعی مجوزی وجود ندارد. وی افزود: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که دستگاه های ما به لحاظ بودجه در تنگنا هستند و خدای نکرده نباید اعتباری برای این موارد هزینه شود.

عضو فراکسیون خط امام گفت : در این سفرهای آخر که نزدیک انتخابات است، حساسیت های ویژه ای وجود دارد و باید نسبت به اقدامات اینچنینی دقت لازم صورت گیرد. وی گفت : به هر جهت امیدوارم این اتفاق (هزینه کردن از بیت المال برای نقل و انتقال افراد، پذیرایی و تبلیغات خوشامدگویی ) رخ نداده باشد ولی مراجع نظارتی در آینده گزارش خواهند داد و صحت یا سقم مسئله مشخص خواهد شد.

 

یزدفردا  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا