کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای پدافند غیرعامل استان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار برگزار شد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای پدافند غیرعامل استان با حضور "اکرم فداکار" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد در محل دفتر این معاونت و با حضور دستگاه‌های عضو برگزار شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات دستگاه‌های مسئول در حوزه امنیت سایبری، ‌خواستار تشکیل مستمر جلسات کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای پدافند غیرعامل استان شد.
"‌اکرم فداکار" اجرایی شدن طرح امن سازی زیرساختهای سایبری را از ضروریات دستگاه‌های اجرایی عنوان و بر برگزاری نشست آموزشی ترویجی ویژه مدیران دستگاههای اجرایی تاکید ‌کرد.
فداکار همچنین در ادامه سخنان خود به ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه امنیت سایبری و تقدیر از دستگاه‌های برتر، همچنین راه‌اندازی مرکز امداد رایانه ای جهت خدمت رسانی سریع به اداراتی که در حوزه سایبری آسیب می بینند، تاکید کرد.
در ابتدای این جلسه "‌محمدحسین زارع" مدیر فناوری اطلاعات استانداری و رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای پدافند غیرعامل استان نسبت به تشریح وظایف کارگروه و اقدامات دستگاه‌های مسئول در حوزه امنیت سایبری پرداخت.
سپس طرح امن سازی زیرساخت‌های استان در قبال حملات سایبری توسط رئیس مرکز افتا و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تشریح و گزارش اقدامات و برنامه های آینده این دو سازمان برای پیاده سازی طرح در ادارات ارائه گردید.
گفتنی است در پایان این نشست سایر اعضا نظرات خود را در راستای افزایش ضریب امنیت در فضای سایبری بیان نموده و تصمیماتی نیز در این حوزه اتخاذ گردید.

★‌عکس: ‌رضا زارع★

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا