معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: به برکت انقلاب‌اسلامی و با توصیه‌های مقام‌ معظم رهبری و همکاری دستگاه‌های مختلف در دولت،‌ هم‌اکنون نزدیک به ۵۰۰ هزار کودک اتباع خارجی در سراسر کشور بدون مشکلی به تحصیل مشغول هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد به نقل از خبرگزاری ایرنا، "محمود عباسی" ‌روز شنبه بیستم مهر ماه در جلسه بررسی حقوق کودکان که در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، ‌بیان کرد: این وضعیت برای ایران یک افتخار محسوب می‌شود، در حالیکه برخی کودکان و دانش آموزان کشور ما برای تحصیل در مدارس غیرانتفاعی باید نسبت به پرداخت هزینه اقدام کنند.‌
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ادامه داد: ایجاد زمینه مناسب برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان به خصوص کودکان جزو برنامه‌های محوری نظام‌اسلامی و دولت برای همه اقشار به خصوص اتباع بیگانه است که در ایران زندگی می‌کنند.
وی افزود: برای شتاب بخشیدن به تحصیل و ارائه سایر خدمات قطعا باید در کنار طرح‌ها و برنامه‌های دولت شاهد همکاری و همراهی تشکل‌های مردمی در این بخش مهم باشیم.
عباسی به تصویب آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی در کشور اشاره کرد و همکاری بخش‌های اجرایی و فرهنگی را برای تحقق آن به صورت کامل خواستار شد و اظهار کرد: باید حقوق کودکان به رسمیت شناخته شود و تمام دستگاه‌ها و مسئولان بر اساس مقررات و سند تدوین‌ شده در این خصوص وظایف خود را انجام دهند.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ‌خاطرنشان کرد: برای اجرا شدن قوانین در راستای رعایت کودکان به بازنگری در تصمیم گیری‌ها و سیاست‌ها نیاز است.
عباسی با اشاره به اینکه سال‌جاری به عنوان سال تحول در حوزه کودک نامگذاری شده از مسئولان خواست علاوه بر اجرای برنامه‌های اعلامی و ابلاغی به صورت استانی بر حسب ضرورت اقدام کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد نیز در این نشست گفت: برای دفاع از حقوق کودکان در دولت فعالیت‌های خوبی انجام شده است.
"اکرم فداکار" افزود: همکاری بین‌بخشی و برنامه‌محوری برای اجرا شدن طرح‌های نظام در دفاع از حقوق کودکان ضروری است.
‌فداکار در پایان تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید برای مهارت آموزی و آموزش کودکان و فعالیت‌های تفریحی و فرهنگی اقدام کنند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا