مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت اسب استان، گفت: یزد قطب پرورش اسب عرب ایران در کشور و خاورمیانه است و این مهم باید جدی گرفته و حمایت شود.

به گزارش ‌اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «سیدمهدی طلائی مقدم» در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت اسب استان، ‌بیان کرد: با همت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در سال‌های متمادی، استان یزد با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع مطلوب موجود به قطب پرورش اسب عرب ایرانی در خاورمیانه تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه افزون بر ۴۰۰ مرکز پرورش نژاد اسب عرب با ٨ هزار رأس در این استان فعال است و یزد مقام نخست را در پرورش و نگهداری اسب عرب در کشور دارد، تاکید کرد: بالغ بر ‌۵ هزار نفر در صنعت پرورش و نگهداری اسب در استان فعالیت دارند که افزون بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این صنعت سرمایه گذاری کرده‌اند.
طلائی مقدم با اشاره به اینکه لازم است موضوعاتی از قبیل قرنطینه، کلینیک تخصصی اسب و هویت دار کردن اسب در استان از طریق میکروچیپ اجرایی شود، ابراز امیداواری کرد: با تشکیل کمیته تخصصی اسب استان موارد مطر‌ح شده در مسیرهای مجزا پیگیری شود و به نتیجه مطلوب برسد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا