استاندار یزد در نشست مشترک سازمان بازرسی کل و دستگاه قضایی استان، گفت: لازم است در برخورد با مفاسد جدی باشیم و در عین حال از جایگاه مدیریت کشور و اعتماد مردم به عنوان مهم‌ترین رکن سرمایه اجتماعی صیانت کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه ‌بیستم مهرماه "محمدعلی طالبی" استاندار یزد در نشست مشترک مدیران و قضات سازمان بازرسی کل و دستگاه قضایی استان ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان بازرسی، بیان کرد: خوشبختانه امروز با مدیریتی که در دستگاه قضایی و سازمان بازرسی کشور ‌حاکم است تعامل خوب و منطقی بین دستگاه اجرایی و این دو دستگاه برقرار می باشد و با توجه به شرایطی که در کشور و به تبع آن در استان داریم ضرورت دارد همه ما در مسئولیت هایمان با جدیت کامل به امور بپردازیم به ویژه انتظاراتی که مردم از ما در شرایط فعلی دارند.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: در طول سالهای گذشته شاید رویه های غلطی که ما در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها داشته ایم موجب به وجود آمدن شکاف‌هایی شده که در حوزه های اقتصادی و دیگر بخش‌ها شاهد رخ دادن فساد بودیم و انتظار مردم این است که با جدیت بیشتری هم از طرف دولت، دستگاه قضایی و سازمان بازرسی مبارزه با فساد دنبال شود هرچند که تاکید و تمرکز ما بر امر پیشگیری از فساد است.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: در این رابطه لازم است مدیران صالحی در مسئولیت‌های مختلف قرار گیرند و آن چیزی که ممکن است موجب بروز زمینه‌های فساد شود را از بین ببریم، اطلاع رسانی های مناسبی به مدیریت استان داشته باشیم و هر جا هم احساس کردیم ‌لغزش هایی وجود دارد ورود نماییم تا از شکل‌گیری فساد یا کارهای خلاف قانون جلوگیری شود. طالبی با تاکید بر صیانت از جایگاه مدیریت کشور، گفت: متاسفانه برخی اتفاقاتی که می‌افتد به شکاف اعتماد عمومی منجر می شود، سرمایه اجتماعی را مورد هدف قرار می‌دهد ‌و لازم است اعتماد مردم را به عنوان مهم‌ترین رکن سرمایه اجتماعی بازسازی کنیم و در عین حال که با مفاسد به طور جدی برخورد می‌کنیم اجازه ندهیم اعتماد مردم خدشه دار شود و هرجا لازم است با مدیریت لازم اطلاع رسانی مناسب به مردم صورت گیرد.
استاندار یزد ادامه داد: خوشحالیم که شاهد رویکردهای خوبی در قوه قضائیه هستیم که این رویکرد‌ها می‌تواند در بلندمدت اتفاقات خوبی را رقم زند و لازم است این سیاست‌ها و راهبردها در کشور تثبیت گردد تا همه ارکان جامعه و سیستم اداری کشور بدانند که یک چنین سیاست‌هایی در قوه قضاییه وجود دارد.
وی افزود: باید بسیار مراقبت کنیم که بازرسی‌های ما موجب ضعف در عملکرد و فعالیت مدیران نشود و برخی از مدیران ضعف خود را به پای این نظارت‌ها نگذارند ‌و هرجا هم که لازم باشد مدیرانی که شجاعت لازم را ندارند و نمی توانند در حوزه مسئولیت خود اعمال مدیریت کنند، معرفی گردند تا به بهانه بعضی سخت گیری ها یا نظارت‌ها بسیار‌ی از کارهای مردم متوقف نماند و در بلندمدت این بازرسی ها بر روند توسعه استان تاثیر منفی نداشته باشد.
طالبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار ما این است تا آنجایی که می شود گرفتن اطلاعات از منابع غیر رسمی و میدان‌داری منابع نامعتبر را به حداقل برسانیم، فضای همدلی که در استان است را با کمک هم تقویت نماییم و در راستای حفظ شان و جایگاه استان که همگان یزد را به‌عنوان استانی پاکدست و عاری از فساد و مشکلاتی اینچنینی می‌شناسند، حرکت کنیم.
گفتنی است استاندار یزد در ابتدای این نشست از بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و قضایی، اقتصادی و زیربنایی‌ اداره کل بازرسی استان بازدید و با مدیران و کارکنان این حوزه‌ها گفت و گو کرد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا