مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد گفت: نخستین کارگاه سیاهه برداری میراث ناملموس با حضور کارشناسان میراث فرهنگی کشور به مدت یک هفته در مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سید مصطفی فاطمی، گفت: اولین کارگاه ظرفیت سازی سیاهه برداری میراث ناملموس استان، به مدت یک هفته به میزبانی شهرستان مهریز برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به اینکه کارگاه ظرفیت سازی سیاهه برداری میراث ناملموس در مجموعه هفت شهر کشور برگزار شد، افزود: در این کارگاه ۴۰ نفر از کارشناسان ثبت آثار نامملوس کشور با نحوه شناسایی، احیا، مستندسازی، ثبت و حفاظت و نگهداری از میراث ناملموس آشنا شدند.

او با بیان اینکه کارگاه سیاهه برداری با محوریت اجتماعات محلی برگزار شد، اظهار داشت: نقش جوامع محلی در جمع آوری اطلاعات و ثبت میراث ناملموس در فهرست میراث ملی و جهانی، کنوانسیون ۲۰۰۳، نحوه پاسداری و حفاظت از میراث ناملموس و… از مباحث این کارگاه آموزشی بود.

در کنار کارگاه آموزشی، کارشناسان میراث فرهنگی کشور، از قلعه و بوم گردی فرافر روستای نمونه گردشگری سریزد، باغ جهانی پهلوانپور و قنات جهانی حسن آباد بازدید کردند.

استان یزد نه تنها از نظر منابع انسانی و صنعتی غنی است بلکه دارای میراث فرهنگی و منابع طبیعی گردشگری متعددی بالغ بر ۴۰۰۰ جاذبه گردشگری ملموس و نیز سرمایه‌های فرهنگی ناملموس خاص است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا