یزد فردا:به گزارش فارس، روز گذشته پنجمين نشست اصولگرايات تحول‌خواه با حضور حسين فدايي دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، عليرضا زاكاني دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي، الياس نادران عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي و پرويز سروري نماينده تهران در مجلس هشتم برگزار شد.
حسين فدايي دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي طي سخناني در پنجمين نشست اصولگرايان تحول‌خواه با اشاره به تفاوت بين گفتمان اصولگرايي و گفتمان اصلاح‌طلبي گفت: در گفتمان اصولگرايي، آزادي، عدالت و استقلال كه جزو گفتمان‌هاي اصلي انقلاب اسلامي بود، لحاظ شده اما گفتمان اصلاحات اين مطالب را منهاي قرائت از انقلاب و اشخاص لحاظ كردند.
وي افزود: هر انديشه‌اي مفاهيم خاصي دارد كه اگر فارغ از فرهنگ و مفاهيم اسلامي مطرح شود پيامد آن موجبات خشنودي جبهه باطل را فراهم مي‌كند.
فدايي ادامه داد: اصلاح‌طلبان مفاهيم عدالت،‌ آزادي و استقلال را به گونه‌اي تعبير كردند كه منطبق بر قرائت و برداشت امام و رهبري نبود و موجبات خشنودي جبهه كفر را فراهم كرد.
فدايي با اشاره به دوره اصلاحات از سال 80 تا 84 گفت: از سال 80 به بعد نگراني‌ كه وجود داشت اين بود كه عملكرد سياسي‌ حاكمان و رفتار مديران اجرايي به گونه‌اي بود كه گفتمان انقلاب را به چالش كشيد و به گونه‌اي تبليغ مي‌كردند كه انگار حكومت پاسخگوي نياز جامعه نيست و در اثر اين فكر به جاي آنكه در صحنه اجرا بر اساس اختيارات گسترده مشكلات مردم را حل كنند، مشكلات مردم و جامعه را به نقص در ساختار حكومت نسبت مي‌دادند كه يكي از دستاوردهاي اصولگرايان تغيير اين گفتمان و رويكرد اصلاح‌طلبان بود.
وي افزود: گفتمان اصولگرايي معتقد است كه ظرفيت‌هاي انقلاب، قانون اساسي، ديدگاه‌ها و منش امام و رهبري قادر به حل مشكلات مردم و جامعه است و به جاي زير سوال بردن اصل نظام بايد با ظرفيت‌هاي كانون مديريتي مشكلات جامعه را حل كنيم.
عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در ادامه اظهار داشت: بسياري معتقدند كه گفتمان امام بايد به موزه‌ها سپرده شود اما در دوران اصولگرايي سيره و روش امام سرلوحه برنامه‌ها قرار گرفت.
فدايي با اشاره به سياست هاي موجود در دوران سازندگي گفت: مديران در دوره سازندگي و توسعه سياسي تصميم گرفتند براي سامان دادن به اقتصاد ،اقتصاد سرمايه‌داري را انتخاب كنند و در اين اقتصاد بحثي از عدالت مطرح نبود. در صورتي كه توسعه اقتصادي اگر با عدالت همراه نباشد نمي‌تواند پاسخگوي جامعه باشد.
وي افزود: روحيه خدمتگذاري از شاخصه‌هاي گفتمان اصولگرايي است و ما معقتديم كه ايجاد زندگي اشرافي براي مسئولين متناسب با بافت انقلاب، امام و اسلام نيست و تغيير رويكرد از روحيه اشرافي به روحيه خدمتگذاري به وسيله اصولگرايان شكل گرفت.
عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با اشاره رويكردها و شعارهاي رئيس‌جمهور جديد آمريكا و بحث مذاكره ايران و آمريكا گفت: ما با رويكرد تماميت‌خواهانه آمريكا مخالفيم و هيچ سوءتفاهمي وجود ندارد كه بخواهيم به قول برخي گروه‌ها كه به اسم روشنفكري ادعا مي‌كنند بايد سوء تفاهمات برطرف شود و پاي ميز مذاكره بنشينيم وجود ندارد.
فدايي افزود: گفتمان عدالت‌خواهي و استعمارستيزي از سوي اصولگرايان احيا شد.
وي با اشاره به عدم قبول تعاريف راست و چپ در تقسيم‌بندي‌هاي سياسي گفت: جبهه عدالت، حق و آزادي كه اعتقاد به امام (ره)، و مقام معظم رهبري دارند، اعتقاد عامه اين ملت است ولي عده‌اي با اين تقسيم‌بندي‌ها نمي‌خواهند اين وجاهت در جامعه حفظ شود و اين تقسيم‌بندي‌هاي چپ و راست تقسيم‌بندي‌هاي غلطي است.
عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با اشاره به انتخاب احمدي‌نژاد از سوي اصولگرايان گفت: ما هر فردي كه به ملت خدمت كند دوست داريم و حتما افرادي كه براي يكپارچگي جبهه موحدين تلاش مي‌كنند را حمايت مي‌كنيم و درست نمي‌دانيم كه سبد آراي احمدي‌نژاد خدشه دار شود.
فدايي در پايان اظهار داشت: شخص احمدي‌نژاد و دولت به دنبال اين هستند كه تمامي مصوبات مجلس را اجرا كنند ولي ممكن است تاكتيك‌ها بين مجلس و دولت متفاوت باشد.

*زاكاني: آيت‌الله شاهرودي درباره دانشگاه آزاد حكميت تشكيل داده است

عليرضا زاكاني دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي و نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي بعدازظهر امروز پنجشنبه طي سخناني در "پنجمين نشست اصولگرايان تحول‌خواه " با اشاره به تكليف اصولگرايان تحوه‌خواه در انتخابات رياست جمهوري دهم گفت: ما 6 سرفصل براي انتخابات تعيين كرديم كه طبق آن وارد عرصه انتخابات رياست جمهوري دهم خواهيم شد.
وي افزود: چند سرفصل نقد و چند سرفصل ديگر مربوط به شيوه‌هاي اجرايي است. و توجه ما به كارآمدسازي خدمت بيشتر به مردم است و اولين گام ما در اين راستا تلاش مضاعف براي امروز است و نمي‌توان وعده‌اي به آينده داد و همين امروز بايد براي خدمت به مردم تلاش كنيم و اساسا اين حركت از اصولگرايي برخاسته و هيچ ارتباطي به انتخابات ندارد ولي در انتخابات موثر است.
دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي ادامه داد: مسئله بعدي اصولگرايان افزايش وحدت و هم افزايي در جريان اصولگرايي است كه ما تلاش كرديم يك همدلي و وحدت را بين دوستان اصولگرايي ايجاد كنيم و مدلي كه براي ايجاد اين وحدت طراحي شده در حال بررسي است.
زاكاني در خصوص انتخاب يك كانديدا در انتخابات رياست جمهوري دهم گفت: با توجه به نظرسنجي‌هايي كه انجام داده‌ايم احمدي‌نژاد بيشترين مقبوليت را در ميان مردم دارد لذا تصميم‌گيري در خصوص حمايت از يك فرد خاص در انتخابات كار سختي نيست.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي تبلبغاتي اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري دهم گفت: كار بعدي اصولگرايان انجام فعاليت‌هاي تبليغاتي در انتخابات است كه به جمع‌بندي‌هاي خوبي در اين خصوص رسيده‌ايم چراكه تصميم گيري زير يك سقف براي ما موثرتر است.
دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با اشاره به حضور خاتمي و كروبي در انتخابات رياست جمهوري دهم گفت: خاتمي در حال حاضر همان طور كه از قبل هم پيش بيني مي‌شد به طور جدي در عرصه انتخابات حضور پيدا كرده و مدل انتخاباتي مشخصي هم دارد و از سويي بر اساس اخباري كه ما در دست داريم، كروبي نيز تا انتها در انتخابات باقي خواهند ماند، مير حسين هم كار خود را با نوشتن برنامه آغاز كرده، اما موضوعي كه ما شنيده‌ايم اين است كه او تا آخر در صحنه انتخابات باقي نخواهد ماند.
زاكاني با تاكيد بر اينكه خاتمي و كروبي كانديداهاي نهايي اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري دهم خواهند بود، خاطر نشان كرد: ما در رفتارهاي انتخاباتي خود از تخريب ساير كانديداها پرهيز خواهيم كرد و ديگران را نيز از تخريب نهي مي‌كنيم تا مردم با انتخابي درست در انتخابات رياست جمهوري دهم تصميم نهايي خود را بگيرند.
زاكاني در خصوص مساله دانشگاه آزاد گفت: در خصوص مسئله دانشگاه آزاد ما مسير گذشته را ادامه مي‌دهيم و بنده در اين مدت بخاطر مسئله غزه و ديگر مسائل نتوانستم در اين خصوص صحبت كنم اما از شنبه هفته آينده در اين خصوص مباحث تازه‌اي را مطرح خواهم كرد و معتقدم كه مباحث مطرح شده در خصوص مديريت دانشگاه آزاد زماني خاتمه پيدا مي‌كند كه كه يك مجمع صالح اين موضوع را بررسي كند و پاسخ‌هاي جدي به اين مسئله داده شود.
اين نماينده مجلس ادامه داد: بحث دانشگاه آزاد بايد در دادگاه مطبوعات بررسي شود و زماني اين مسئله قابل حل است كه گروهي موارد موجود را بررسي كنند و به مردم پاسخ دهند و در اين خصوص شوراي انقلاب فرهنگي بالاترين مرجع براي بررسي موارد و مسائل موجود است تا به سوالات مردم پاسخ داده شود و وزارت علوم مرجع بعدي است كه دانشگاه‌ها زير نظر وي است تا به وظايف خود در اين خصوص عمل كند تا ديگر شاهد چنين مسائلي نباشيم.
زاكاني در ادامه اظهار داشت: دادگاه سليمي نمين در خصوص دانشگاه آزاد بايد در دادگاه مطبوعات بررسي شود و دادگاه 1059 عمومي تهران صلاحيت بررسي اين موضوع را ندارد اما مجالي براي بيان حقايقي است كه نمي‌توان آنها را در ديگر جاها مطرح كرد و بنده نيز در اين خصوص نامه‌اي نوشته‌ام كه در صورت نياز براي ارائه مدارك بنده حاضر به ارائه آنها به دادگاه هستم.
وي افزود: آيت‌الله شاهرودي حكميتي را تشكيل دادند كه مرتضوي، حجت الاسلام رئيسي معاون اول قوه قضائيه، جمشيدي سخنگوي قوه قضائيه و نكونام و رحيمي از نمايندگان مجلس نيز در اين حكميت حضور دارند و اين اعضا در 2 جلسه 25 آبان ماه و 9 آذر سالجاري به مدت هشت ساعت برگزار شد و قرار شد ما نظر خود را در اين خصوص مكتوب كنيم و دادستان نيز بصورت مكتوب پاسخ دهد و اين موارد به خدمت رئيس قوه قضائيه برسد و اوايل هفته آينده پاسخ كتبي ما در خصوص دانشگاه آزاد آماده مي‌شود.

*نادران: بحران مالي جهاني ناشي از ضعف نظام سرمايه‌داري است

الياس نادران عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي طي سخناني در پنجمين نشست اصولگرايان تحول‌خواه با اشاره به بحران اقتصادي جهاني و تاثير آن بر اقتصاد ايران، گفت: بحران مالي جهاني جزو ذات نظام سرمايه‌داري است و اين نوع بحرانها تاكنون در اين نظامات به دليل ضعفهاي بسيار اتفاق افتاده است.
وي افزود: اما تاثير بحران اقتصادي جهاني كنوني بر اقتصاد ايران از ناحيه مراوادات مالي با نظام بين الملل طبيعي است مثلا تاثير بحران اقتصادي جهاني در قيمت نفت و تنزل قيمت اين محصول به يك سوم قيمت قبلي، به طور حتم در اقتصاد ما تاثير گذار خواهد بود و از سوي ديگر به ناچار از ناحيه صادرات و واردات نيز اقتصاد ما از بحران اقتصادي جهاني تاثير خواهد پذيرفت.
عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي ادامه داد: بخشي از تاثير بحران اقتصادي جهاني در بخش كالاها و محصولات داخلي بروز خواهد كرد چراكه خريداري مواد خام از ساير كشورها و به كارگيري آن در محصولات توليدي خواسته و ناخواسته از بحران اقتصادي جهاني تاثير پذير خواهد بود.
نادران در ادامه با اشاره به ارائه لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها از سوي دولت به مجلس گفت: در سال جاري با توجه به تصميم دولت براي اجراي لايحه هدفمند سازي يارانه‌ها معتقديم كه اين موضوع بايد به صورت اصولي دنبال شود و از تمامي توان كارشناسي كشور براي وارد آمدن آسيب كمتر به قشر پايين دست جامعه بهره گرفته شود و تغيير تعرفه‌هاي حاملهاي انرژي به طور حتم موج بحرانهاي مالي در ديگر محصولات خواهد داشت كه بايد در اين زمينه مديريت لازم انجام شود.
وي با بيان اينكه بايد در تغيير تعرفه‌هاي حاملهاي انرژي مديريت لازم انجام شود اظهار داشت: بيش از چهار دهه است كه نفت در اقتصاد ما تاثير بسياري دارد بنابراين با توجه به كاهش قيمت جهاني نفت و وابستگي بيش از 50 درصد بودجه دولت به درآمدهاي نفتي، بايد براي رفع مشكلاتي از اين ناحيه در اجراي اصل 44 قانون اساسي و احياي نظام مالياتي كشور و ديگر اصلاحات در اين زمينه تدابير لازم به منظور رويارويي با چالشهاي اقتصادي پيش رو انديشيده شود.
عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در پايان اظهار داشت: در بودجه سال 88 قرار بر اين است كه موارد لازم براي رويارويي با بحرانهاي اقتصادي لحاظ شود و از در نظر گرفتن درآمدهاي غير واقعي جلوگيري شود. همچنين پيش بيني هاي لازم براي رفع چالشهاي اقتصادي پيش رو در بودجه سال 88 انجام پذيرد.

*سروري: امروز حضور جمهوري اسلامي در منطقه غيرقابل انكار است

پرويز سروري نماينده تهران در مجلس هشتم طي سخناني در پنجمين نشست اصولگرايان تحول‌خواه در پاسخ به سوالي درخصوص تاثير حضور اوباما بعنوان رئيس جمهور جديد در آمريكا بر تغيير سياست خارجي اين كشور با ايران گفت: آمريكايي‌ها دو نوع سياست را در ايران تعقيب مي‌كنند، ‌يكي تغيير ساختار و ديگري تغيير رويكرد در ايارن است، جمهوري‌خواهان آمريكا تغيير ساختار را در ايران دنبال مي‌كنند و به دنبال آن هستند كه جمهوري اسلامي از بين برود، بنابراين از موضع تهديد وارد مي‌شوند.
وي افزود: اما دموكرات‌ها بحث تغيير رفتار را در ايران دنبال مي‌كنند؛ بنابراين به دنبال ايجاد اخلال در بين افراد و تضعيف اركان نظام هستند و مباحثي تحت عنوان حاكميت 2گانه، حقوق بشر و فشار از درون را تعقيب مي‌كنند و به دنبال آن هستند كه با تهديد نرم به تغيير رفتار نظام جمهوري اسلامي برسند.
نماينده مجلس هشتم با بيان اينكه آمريكا تحمل نظام جمهوري اسلامي را نمي‌تواند داشته باشد اظهار داشت: نظامي كه به دنبال آن است تا سكولار را به چالش بكشد و مدل مردم‌سالاري ديني را در دنيا عنوان كند، براي آنها قابل تحمل نيست؛ زيرا در هر جايي كه نظام سكولار با مردم‌سالاري ديني روبه‌رو شود، نظام سكولار مجبور به عقب‌نشيني مي‌شود.
سروري با بيان اينكه با جابجايي قدرت در آمريكا ما بايد منتظر اقدامات نرم‌محور باشيم افزود: تصور نمي‌كنم افراد در آمريكا نقش جدي داشته باشند؛ چراكه آنها از سوي احزاب انتخاب مي‌شوند و حزب دموكرات و جمهوري‌خواه و نه افراد ديگر است كه در مورد مسائل مختلف تصميم مي‌گيرد.
وي ادامه داد: با توجه به شعارهاي اوباما ما اميدوار بوديم كه آمريكا سرش به سنگ خورده باشد و آثار مثبتي از تغيير را در رفتار آمريكا مشاهده كنيم، اما هنوز نسيم قابل اعتنايي را از آمريكا دريافت نكرده‌ايم؛ البته با در نظر داشتن شكست آمريكا در عراق و فلسطين و شرايط جديدي كه اروپا دارد و همچنين از دست دادن بازار ايران از سوي اروپا و آمريكايي‌ها بايد تغييراتي در رويكرد آنها بوجود آيد، تغييري كه بر اساس عقلانيت قابل قبول باشد.
نماينده تهران در مجلس در پايان اظهار داشت: حضور جمهوري اسلامي در منطقه امروز غيرقابل انكار است؛ لذا آمريكايي‌ها مجبورند سياست‌هاي خود را در قبال ايران تغيير دهند و در آينده مي‌توان به روشني گفت كه تغيير رئيس‌جمهور آمريكا موجب چه تغيير رويكردي با ايران مي‌شود، اما در هر صورت آمريكا درباره جمهوري اسلامي ايران مجبور است دست به تغيير بزند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا