هم اندیشی باهدف ارتقاء دانش افراد و ایجاد مهارت‌هاي لازم و به فعليت رساندن استعدادهاي نهفته در سکونتگاه‌های غیررسمی ، درمحله صدرآباد یزد صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد نشستی با حضور مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد و مدیر دفتر تسهیل گری محله صدرآباد برگزارشد .

بر اساس این گزارش علی افضلی حاشیه نشینی از مهمترین معضلات اجتماعی شهرهای استان دانست  و اظهار داشت حل آن به همت ساکنان این مناطق برای تغییر درمعیشت از طریق فرا گرفتن مهارتها و خود اشتغالی امکان پذیر است .

 
افضلی بیان داشت: تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی توانمندسازی اقشار جامعه به‌ ویژه قشر محروم در اشتغال‌زایی به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تنها راه حل معضلات حاشیه‌نشینی و بیکاری است.

وی یکی از رویکردهای پیشرفت اقتصادی را خودباوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بومی منطقه دانست و گفت: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در راستای ایجاد عدالت آموزشی و توسعه متوازن در استان، آموزش‌های مهارتی را باهمکاری دفاتر تسهیل گری در سکونتگاه‌های غیررسمی جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های این مناطق گسترش داده است وآمادگی ابن اداره کل را جهت تعامل وهمکاری بیشتراعلام کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا