استاندار یزد در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: در مبارزه با قاچاق بر هم‌ افزایی دستگاه‌های اجرایی ‌تاکید داریم تا با همکاری و تبادل اطلاعات، خلاء‌های موجود را شناسایی و برطرف کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد، با اشاره به پیگیری بحث جابجایی انبار نگهداری اموال مضنون به کالاهای قاچاق، گفت: با توجه به قول رئیس سازمان اموال تملیکی در جهت تامین اعتبار ساخت اولیه انبار در شهرک صنعتی، پیگیری‌های لازم باید صورت بگیرد.
"طالبی" همچنین نسبت به بررسی و حل پرونده‌های بلاتکلیف سنواتی تاکید کرد.
استاندار یزد سپس با اشاره به افزایش حجم قاچاق فرآورده‌های نفتی از مبداء استان و خروج بصورت ترانزیت از استان، اظهار کرد: امیدواریم با طرح‌های اجرایی نیروی انتظامی فعالیت‌های پیشگیرانه در جهت کنترل این موضوع، محقق شود.
رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان عنوان کرد: در بحث مبارزه با قاچاق بر هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی تاکید داریم تا با همکاری و تبادل اطلاعات خلاء های موجود را شناسایی و برطرف کنند.
وی در ادامه سخنان خود به انعقاد تفاهم‌نامه بین ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی و سازمان تعزیرات حکومتی و اداره کل گمرک اشاره و تصریح کرد: امیدوارم با تامین اعتبار محقق شده برای استان یزد امکانات فنی مورد نیاز جهت استقرار پاسگاه شهید مدنی در محل جدید بوجود بیاید تا نمایندگان دستگاه های مرتبط نیز در آن مستقر شوند.
استاندار یزد در ادامه این نشست با اشاره به وجود کالاهای بلاصاحب در انبار اموال تملیکی استان، گفت: لازم است دادگستری و دادستانی نسبت به تعیین تکلیف این اموال تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.
"طالبی" با اشاره به مبحث قاچاق آثار تاریخی در استان یزد گفت: متاسفانه تاکنون به صورت جدی با این معضل برخورد نشده و لازم است سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‌استان ضمن آسیب شناسی، راهکارهای اجرایی را ارائه کند تا با همکاری نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.
استاندار یزد در پایان با اشاره به جدی شدن فعالیت واحدهای تولیدی هیدروکربن در استان، جدیت در نظارت و بررسی استاندارد کالا در ارتباط با این واحدها را خواستار شد و عنوان کرد: مذاکرات لازم با مدیریت سازمان استاندارد استان در جهت رصد و پایش محصولات صادراتی به لحاظ کیفی انجام شده و هیچ ملاحظه و مماشاتی در این مسئله نباید وجود داشته باشد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا