فرماندارمیبد در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان و ستاد مناسب‌سازی شهرستان با تأکید بر مناسب‌سازی تمام اماکن عمومی به‌ویژه بیمارستان و داروخانه‌ها گفت: شبکه بهداشت باید با مشارکت شهرداری، نظام‌مهندسی و شورای امور سالمندان و ستاد مناسب‌سازی هرچه سریع‌تر مشکل مناسب‌سازی و ایجاد رمپ این اماکن را رفع کنند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، «حسین فلاح» فرماندارمیبد در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان و ستاد مناسب‌سازی شهرستان، تأمین سلامت مردم را به‌ویژه معلولین، سالمندان و جانبازان را در بحث ایجاد رمپ و مناسب‌سازی سطح شهر مهم خواند.

حسین فلاح تصریح کرد: طرح سلامتی که نتواند ایمنی سالمندان را در بحث مناسب‌سازی تضمین کند چگونه می‌توان انتظار داشت در بحث‌های پیشگیری و درمان و شاخص‌های دیگر موفق‌تر عمل می‌کند.

فلاح با تأکید بر مناسب‌سازی تمام اماکن عمومی به‌ویژه بیمارستان و داروخانه‌ها گفت: شبکه بهداشت باید با مشارکت شهرداری، نظام‌مهندسی و شورای امور سالمندان و ستاد مناسب‌سازی هرچه سریع‌تر مشکل مناسب‌سازی و ایجاد رمپ این اماکن را رفع کنند.

در این جلسه به لزوم تخصیص اعتبار برای مناسب‌سازی مکان‌هایی که رفع مشکل آن‌ها هزینه‌بر است، مشخص کردن مکان‌ها و ارائه راهکار برای مناسب‌سازی و برخورد اجرایی و علمی‌تر در این حوزه اشاره شد.

طرح مناسب‌سازی اماکن عمومی، مساجد، بانک‌ها، بیمارستان، داروخانه‌ها، از سال 1385 در شهرستان میبد کلید خورده اما با گذشته 13 سال از آغاز اجرای این طرح در شهرستان تنها 35 درصد این اماکن مناسب‌سازی شده‌اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا