استاندار یزد در نشست هم‌اندیشی معاونین برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری‌های شهرستان های استان، گفت: انتظار می‌رود فرمانداران با اشراف کامل از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرستان، برای توسعه متوازن و ایجاد اشتغال که بحث محوری استان است گام بردارند.

به گزارش‌ اداره کل روابط عمومی استانداری یزد به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محمدعلی طالبی" در نشست هم‌اندیشی معاونین برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری‌های استان در فرمانداری شهرستان تفت، با استقبال از برگزاری این‌گونه نشست‌ها، گفت: نشست معاونین فرمانداری‌های استان با محوریت معاونین برگزار و با دعوت از مدیران استانی پیرامون مسائل و مشکلات حوزه کاری تبادل‌نظر صورت گیرد و گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد ارائه و از تجارب یکدیگر، برای رفع موانع و مشکلات موجود در حوزه کاری استفاده شود.
استاندار یزد خواستار نقش‌آفرینی فرمانداری‌ها در توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان‌ها شد و خاطرنشان کرد: از فرمانداران انتظار می‌رود با اشراف کامل از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرستان برای توسعه متوازن و ایجاد اشتغال که بحث محوری استان است، گام بردارند.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان افزود: آمار بیکاری و اشتغال شهرستان باید روی میز فرماندار‌ان باشد تا به دنبال راه‌حل‌های عملیاتی برای کاهش آمار بیکاری باشند و لازمه این برنامه‌ریزی آشنایی با نمای کلی وضعیت بیکاری شهرستان، چگونگی نحوه دریافت و جذب تسهیلات و خدمات از مرکز استان و شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان است.
"طالبی" تأکید کرد: فرمانداران باید پیرامون حوزه اشتغال در شهرستان اشراف کامل داشته و برنامه عملیاتی شهرستان برای کاهش نرخ بیکاری نیز مشخص باشد، همچنین در راستای کاهش نرخ بیکاری اقدامات عملی را در شهرستان‌ها شاهد باشیم و ارزیابی لازم از فرمانداران در راستای ایجاد اشتغال صورت خواهد گرفت.
استاندار یزد با اشاره به نقش محوری معاونین برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری‌ها در توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان‌ها‌، تصریح نمود: معاونین با پیگیری و تعامل با دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی، برنامه‌ریزی لازم برای توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان را انجام و مسائل در این حوزه‌ها را مدیریت نمایند.
"طالبی" بیان ‌کرد: در بحث اشتغال ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد که کمتر به آن توجه شده و تسهیلات بانکی بخشی از کار در حوزه اشتغال است و فراتر از تسهیلات می‌توان کارهای بزرگ و ماندگاری در این حوزه را عملیاتی کرد و در کارگروه اشتغال استان بر برنامه‌ریزی لازم توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه برای ایجاد اشتغال و ارائه در این کارگروه تأکید نمود.
استاندار یزد گفت: باید با سیاست گذاری‌های مناسب در شهرستان‌ها، منابع داخلی بانک‌های شهرستانی به سمت ایجاد اشتغال سوق داده شود و از منابع دیگر نظیر وام‌های اشتغال روستایی، ستاد اجرهیی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و سایر منابع در دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، برای عملیاتی کردن برنامه‌های ایجاد اشتغال استفاده بهینه شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان گفت: در سطح استان، پرداخت تسهیلات بانکی و حمایت‌های لازم برای ایجاد اشتغال پایدار باید برای بیکاران بومی شهرستان باشد و برای تحقق این هدف، سازوکارهای لازم توسط مدیران استان تعریف شود تا شاهد انحراف نباشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا